به گفته مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان، حدود ۳۶ هزار حامی نیکوکار از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین در استان گیلان حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 13 October 2020

عباس اهرابی با اشاره به حمایت ۳۶ هزار حامی از ایتام گیلان اظهار کرد: هم‌اکنون سه هزار و ۲۹۱ یتیم و چهار هزار و ۷۸۴ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند که علاوه بر دریافت کمک‌هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۶ هزار حامی نیکوکار، حمایت از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین استان گیلان را بر عهده‌دارند، افزود: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۷۳۱ حامی جدید در طرح اکرام برای حمایت مادی و معنوی فرزندان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان گیلان،۱۷ هزار و ۸۶۶ نفر از این حامیان از فرزندان محسنین و ۱۸ هزار و ۱۰۸ حامی نیز از ایتام حمایت می‌کنند.

اهرابی با اشاره به اینکه سرانه نقدی دریافتی هر فرزند یتیم حدود ۳۴۰ هزار تومان و فرزندان محسنین ۱۸۰ هزار تومان است، بیان کرد: حامیان بیش از ۲۴ میلیارد تومان در شش‌ماهه نخست امسال به فرزندان معنوی خود اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به میزان کمک‌های نقدی خیرین گفت: بیش از ۱۲ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان در سال جاری نقدی و مابقی نیز غیر نقدی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به نحوه ثبت‌نام حامیان، تصریح کرد: مردم نوع‌دوست و خیّر جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت‌نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط موردنظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام کنند  همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیداکرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب کنند.

اهرابی با تقدیر از اعتماد حامیان و خیرین افزود: به‌منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه های بانکی و اپلیکیشن های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به‌حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

به گفته اهرابی، تعداد ۱۵۰ فرزند محسنین به‌تازگی تحت پوشش کمیته امداد استان قرارگرفته‌اند که فاقد حامی بوده و امید است با مشارکت مردم خیّر استان، بتوانیم نیازمندی‌های این عزیزان را نیز برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار