فتح اللهی مطرح کرد:
فرماندار رشت با اشاره به عملکرد موفق برخی از شهرها در زمینه استفاده از مشارکت عمومی در ساماندهی مقوله متکدیان و کودکان کار، ابراز امیدواری کرد با ارائه راهکارهای عملی و الگوگیری از شهرهای موفق، پدیده کودکان کار از شهر رشت، رخت بربندد.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 13 October 2020

علی فتح اللهی در جلسه کارگروه ساماندهی کودکان کار شهرستان رشت، با بیان اینکه مسئولان باید همواره زمینه را برای کاهش دغدغه‌ها و مشکلات مردم فراهم کنند، اظهار داشت: هر یک از ارکان جامعه در شکل گیری ماهیت اجتماعی آن جامعه، نقشی تاثیرگذار دارند و تاثیر مثبت وجود کودکان که همواره الهام بخش آرامش و پاکی هستند، چنانچه با پوشش، تغذیه مناسب، پویایی و سلامت قرین شود، به تمامی سطوح جامعه تسری خواهد یافت.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به فقدان شور و نشاط در کودکان کار، افزود: هر انسانی در هر مقطعی از عمر خویش، وظیفه ای برعهده اش گذاشته می‌شود و نمی‌توان از کودکان انتظار داشت که از کودکی و نشاط آن دوران، دور بیفتند و به کسب درآمد برای گذران روزهای زندگی و تامین معاش خانواده مشغول شوند.
 
مقام عالی دولت در مرکز استان در ادامه افزود: اما متاسفانه کودکان کار مجاب شده اند که با شرایط حاکم در جامعه و در سرما و گرما به فعالیت و کسب درآمد بپردازند که البته پیامد منفی آن کل جامعه را تهدید خواهد کرد.
وی خانواده را رکن اصلی در پرورش و تربیت فرزندان دانست و تصریح کرد: خمیره هر انسانی در زمان کودکی و در جوار خانواده شکل می گیرد، اما در کودکان مذکور دقیقا در زمانی که باید برای تعلیم و تربیت از وجود والدین خویش بهره مند باشند، به گونه ای از مهربانی، عطوفت، آغوش والدین و تامین غذای مناسب محروم می شوند.
 
فرماندار رشت با اشاره به اینکه هم زمان با تفکرات توسعه گرایانه در سطح جامعه باید به حوزه تعلیم و پرورش انسان ها، به خصوص کودکان کار نیز ورود کرد، خاطرنشان کرد: باید بدانیم میزان کارآیی برنامه های انجام شده در سطح جامعه چه اندازه بوده و همواره به پرورش تفکرات انسان ها و کودکان توجه ویژه شود تا از بروز ناهنجارها و وقوع جرم توسط این کودکان در آینده پیشگیری شود.
 
وی ادامه داد: باید تمهیداتی در خصوص ایجاد انگیزه در کودکان کار و به خصوص خانواده های آنان برای همکاری و همراهی با برنامه‌ها و تصمیمات اتخاذ شود و با واکاوی دلایلی که سبب می‌شود کودکان جهت امرار معاش به انجام کار و فعالیت روی بیاورند، بتوانیم خانواده ها را مجاب کنیم که از پرداختن به این روش پرهیز کنند.
 
فتح اللهی شهر تبریز را به عنوان یکی از شهرهای موفق در زمینه ساماندهی کودکان کار و متکدیان، الگویی مناسب برای ارائه راهکار دانست و اظهار داشت: استفاده از تجربیات و نحوه اقدام موفقیت آمیز دیگر مدیران در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر می‌تواند بسیار کارگشا باشد و لازم است فرهنگ مشارکت اجتماعی در بین مردم تقویت شود.
 
گفتنی است تاکنون تعداد ۱۲۵ کودک کار در شهر رشت شناسایی شده است که موسسه خیریه حامی شایسته گیلان به عنوان نهاد مردمی فعال در این عرصه، برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای این کودکان و خانواده های آنان برگزار می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار