مردم علائم سرماخوردگی را جدی بگیرند
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن بیش از ۵۰ بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و گفت: عادی انگاری ایجاد خطر می کند.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 12 October 2020

بتین حیدرزاده با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، افزود: طی هفته گذشته شاهد روند افزایشی ابتلا در گیلان هستیم که به دنبال کاهش توجه مردم به اصول بهداشتی به ویژه ماسک زدن ایجاد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به زحمات کادر بهداشت و درمان برای رسیدگی به بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: استان گیلان ۲۵ شهید خدمت در حوزه مقابله با کرونا دارد.

حیدرزاده، با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در سطح کشور روزانه فدا می شود، گفت: برخی از پزشکان و پرستاران مبتلا شده به کرونا نیز با عوارض ناشی از این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و در حال حاضر توان بازگشت به کار را ندارند.

وی حضور در تجمعات و میهمانی ها، قرار گرفتن در فضاهای شلوغ و سربسته در طولانی مدت و نزدن ماسک را سه مولفه مشترک در همه مبتلایان دانست و اضافه کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی، معابر، پاساژها و… کاهش یافته و این عادی‌انگاری خطر ایجاد می کند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه افراد در صورت بروز علائم کرونا خودشان را قرنطینه کنند، یادآور شد: معمولا یک هفته تا دو هفته بعد از هر موج مسافرت با افزایش آمار ابتلا مواجه هستیم و مردم در هفته جاری بیشتر خودمراقبتی داشته باشند و هرگونه علائم سرماخوردگی را جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار