کد خبر: ۹۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 07 September 2015
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از اجرای 500 میلیارد تومان طرح‌های جدید فاضلاب در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: اجرای 500 میلیارد تومان طرح فاضلاب شهری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کاظم لطفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شرکت آبفای گیلان اظهار کرد: در هفته دولت امسال 6 طرح آبرسانی آبفای گیلان به بهره‌برداری رسیده است.

وی نگاه وزارت نیرو و دولت را اجرای طرح‌های زیرساختی در بحث آب شرب و فاضلاب استان عنوان کرد و گفت: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام اولویت کار دولت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه تاکنون 300 میلیارد تومان طرح کوچک و بزرگ فاضلاب در این استان به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: 500 میلیارد تومان طرح‌های جدید فاضلاب در گیلان آغاز شده است.

وی از سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 680 میلیارد ریالی در بحث تصفیه‌خانه فاضلاب گیلان خبر داد و افزود: مزایای پروژه تصفیه‌خانه اکنون در استان مشهود است.

لطفی با بیان اینکه در سال جاری کشور با تنش آبی و خشکسالی مواجه بود، گفت: گیلان توانست در بین 31 استان کشور طرح‌های ملی خود را در چنین شرایطی به بهره‌برداری برساند به طوری که تمام شهرهای استان از آب شرب تامین بودند و مشکل کم‌آبی نداشتیم.

وی گیلان را به دلیل داشتن منابع آبی پایدار یکی از استان‌های مهم کشور خواند و خاطرنشان کرد: گیلان به دلیل برخورداری از تصفیه‌خانه آب سنگر و سد شهر بیجار بهترین آب شرب کشور را دارد.

این مسئول با بیان اینکه تصفیه‌خانه و منابع آبی فومن، شفت و صومعه‌سرا در دست بهره‌برداری است، تصریح کرد: جمعیت شهری گیلان از آب پایدار و مطمئن استفاده می‌کند.

وی بهره‌برداری طرح‌های آب و فاضلاب شهری گیلان را سرمایه ارزشمند خواند و گفت: چاه فلمن و سد منجیل منابع آبی غنی و مطمئن در گیلان محسوب می‌شوند.

لطفی با اشاره به اینکه 17 طرح ملی آب و فاضلاب شهری در گیلان در دست اقدام است، یادآور شد: مجموع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است که باید انجام شود.

وی اجرای طرح‌های ملی آب و فاضلاب شهری را حاصل توجه ویژه دولت و مدیران استان به لحاظ تامین آب شرب گیلان عنوان کرد.

مدیر عامل آبفای گیلان اجرای طرح فاضلاب در 11 شهر این استان را از دیگر طرح‌های در دست اقدام شرکت برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار