صالحی در اصفهان:
تابناک: مجلس می‌تواند برجام را مطالعه کند ولی نمی‌تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد چراکه امکان مذاکره دوباره وجود ندارد و ما در این صورت بعنوان طرفی شناخته می‌شویم که میخواهد توافق را بهم بزند.
کد خبر: ۹۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 07 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، سفر یک روزه علی اکیر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور به اصفهان با هدف کلنگ زنی مجتمع فرهنگی رفاهی آموزشی منطقه هسته ای اصفهان صورت گرفت.

وی البته در جمع خبرنگاران اصفهان مباحثی را در پاسخ به بررسی برجام در مجلس و نیز خبرهایی از حوزه انرژی اتمی را مطرح کرد:

*دو قرارداد با کشور روسیه برای ساخت دومین نیروگاه در ایران به امضا رسیده است و قرار است سومین نیروگاه اتمی کشور نیز در بوشهر و در دو سال آینده ساخته شود.

*افق 10 تا 15 ساله برای توسعه هسته ای در ایران دیده شده است.

*تامین امنیت و امکانات رفاهی و آموزشی برای کارکنان حوزه اتمی کشور با توجه به جهادی که این افراد می کنند، ضروری است.

*مجلس اختیار خودش را دارد و من نظر شخصی خودم را در این رابطه اعلام می کنم و نه به عنوان یک مسئول که ما یک بار معاهده nPT و توافق نامه پادمان را در رژیم غرب به تصویب مجلس رساندیم. در چارچوب معاهداتی که قبلاً به تصویب مجلس رسیده است، تکالیف و حقوق مشخص شده که طرف مقابل ادعا کرده که ایران در بخشی از تکالیفش قصوری داشته و ما در این مذاکرات سعی در برطرف کردن قصوری داشتیم که طرف مقابل ادعا می کرد و اختلافات را حل کردیم و اینکه دوباره بخواهیم حل اختلافات را به تصویب مجلس برسانیم کاری درستی است که قطعاً نه.

* مجلس می تواند برجام را مطالعه کند ولی نمی تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد چرا که امکان مذاکره دوباره وجود ندارد و ما در این صورت به عنوان طرفی شناخته می شویم که می خواهد توافق را بهم بزند.

* با توجه به اینکه برجام به تصویب رسیده و دیگر قابل مذاکره مجدد نیست، بررسی مجلس شورای اسلامی و دست بردن در محتوای برجام همه چیز را برهم خواهد ریخت.

*اگر در مجلس تفسیر شود که ایران در مسائل مربوط به توافق هسته‌ای با 1+5 اشتباه کرده است، همه چیز از دست خواهد رفت و در این صورت هم چوب را خوردیم هم پیاز را.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :