تابناک / نکته مهم این است که فرصت شغلی باید برای همه یکسان و برابر باشد، شهردار دوگنبدان نباید از جایگاه خود برای منافعش سوء استفاده کند... بعد از پایان مسئولیت شهرداری و ورود شورای اسلامی جدید تکلیف آینده شغلی ما چه خواهد شد» این بخشی از مدد طلبی مسعود ظفری شهردار دوگنبدان از جمالی نژاد معاون وزیر کشور است.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 28 September 2020

درخواست عجیب اما منطقیه یک شهردار از معاون عمرانی وزیر کشور

 

تابناک / نکته مهم این است که فرصت شغلی باید برای همه یکسان و برابر باشد، شهردار دوگنبدان نباید از جایگاه خود برای منافعش سوء استفاده کند.

 

بعد از پایان مسئولیت شهرداری و ورود شورای اسلامی جدید تکلیف آینده شغلی ما چه خواهد شد» این بخشی از مدد طلبی مسعود ظفری شهردار دوگنبدان از جمالی نژاد معاون وزیر کشور است.

 
به گزارش"خبردنا"، مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد تا به گفته مسئولان این استان علاوه بر بازدید از پروژه‌ها، شهر‌های این استان را ببیند و اگر کاری از دستش بر می‌آمد، برای استان کهگیلویه و بویراحمد انجام بدهد.
 
جمالی نژاد معاون وزیر کشور آمد و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته در این سفر ۱۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شهر‌های استان در نظر گرفته شد. اگر چه معلوم نیست این ۱۰۰ میلیارد تومان از کدام محل و بر اساس چه تبصره یا قانونی به کهگیلویه و بویراحمد می‌آید و به چه پروژه و کاری اختصاص می‌یابد، که مسئولان باید برای درک بیشتر این موضوع و رفع ابهاماتی درباره این سفرها، از سوی رسانه‌ها و مردم توضیح بیشتری بدهند.
 
چرا که تخصیص اعتبار به پروژه‌ها، دستگاه‌ها و به طور کلی بودجه ریزی مراحل خاص خودش را دارد. مسعود ظفری شهردار دوگنبدان حضور جمالی نژاد معاون وزیر کشور را در استان کهگیلویه و بویراحمد غنیمت می‌شمارد، فرصتی که برای هر جوان گچسارانی در استان کهگیلویه و بویراحمد و یا کشور به وجود نمی‌آید!، با این مقام کشوری مکاتبه‌ای صورت می‌دهد که «به دادم برسید، بعد از اتمام شهرداری بیکار می‌شوم.»

«حضور فردی که مستخدم دولت نیست در یک جایگاه اجرایی همچون شهرداری به ضوابط قانونی بر می‌گردد و اگر ایرادی بر قانون در این خصوص است، کارشناسان باید در باره آن صحبت‌های لازم را داشته باشند. مسعود ظفری شهردار دوگنبدان اکنون نگران آینده کاری خودش است، او بعد از اتمام مسئولیتش باید یا به کار‌های سابقش برگردد و یا هم شغل جدیدی برای خود پیدا کند».

نکته مهم این است که فرصت شغلی باید برای همه یکسان و برابر باشد، شهردار دوگنبدان نباید از جایگاه خود برای منافعش سوء استفاده کند.
 
گفتنی است تلاش خبرنگار این پایگاه خبری برای مصاحبه با شهردار و دلیل چرایی این اقدام وی بی نتیجه ماند و شهردار از پاسخ دادن به تماس های مکرر این پایگاه خبری خودداری کرد.
 
در نامه مسعود ظفری شهردار دوگنبدان به معاون وزیر کشور آمده است.

احتراماً اینجانب مسعود ظفری دانشجوی ترم پایانی دکتری برنامه ریزی شهری و شهردار فعلی سر دوگنبدان قریب به ۸ سال سابقه تدریس در دانشگاه‌های استان به صورت حق التدریسی و همینطور عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های مختلف عمرانی با مدیریت و نظارت طرح‌ها و پروژه‌های مختلف بنا به تکلیف بزرگان شهرستان و شورای اسلامی شهر دوگنبدان جهت تصدی سمت شهردار نسبت به ترک تمامی سوابق کاری خود نموده‌ام و تمام وقت و انرژی خود را جهت اعتلای خدمات و عمران و آبادی شهر دوگنبدان به کار گرفته‌ام، ولیکن از آنجایی که اینجانب مستخدم رسمی هیچ نهاد یا دستگاهی نیستم همواره این دغدغه را دارم که بعد از پایان مسئولیت شهرداری و ورود شورای اسلامی جدید تکلیف آینده شغلی ما چه خواهد شد؛ و با توجه به بخشنامه‌های موجود بعد از اتمام دوره مسئولیت شهرداری امکان ادامه خدمت در شهرداری برایمان مقدور نیست.
 
دست استمداد به سوی حضرتعالی به عنوان مقام اول سازمان همیاری‌های کشور دراز می‌کنم. تا با استفاده از اختیارات آن مقام محترم نسبت به صدور مجوز جذب اینجانب در شهرداری دوگنبدان و یا نهاد‌های وزارت کشور (استانداری کهگیلویه و بویراحمد) اختصاص یک ردیف استخدامی مساعدت فرمایند. ضمناً مقالات و رزومه به پیوست تقدیم می‌گردد.
 
درخواست عجیب شهردار دوگنبدان از معاون وزیر کشور/ مرا استخدام کنید!+ سند

 

اختصاص بیش از ۸هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

 

بیش از ۸هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید تجهیز و نوسازی حمل نقل ریلی و حمل نقل عمومی کشور اختصاص یافت.

اختصاص بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

رئیس سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های وزارت کشور درحاشیه سفر به شهر ورنامخواست با حضور در صنایع زرین خودور اصفهان با تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی درتوسعه ناوگان حمل نقل عمومی کشور گفت: امسال بیش از ۸هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به منظور خرید تجهیز و نوسازی حمل نقل ریلی و حمل نقل عمومی کشور اختصاص یافت.

مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه از هفته دولت تا هفته دفاع مقدس بیش از ۱۸هزار طرح با هزینه ۵۰۰هزار میلیارد ریالی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افتتاح و به بهره برداری رسیده افزود: توسعه ناوگان حمل نقل ریلی و حمل نقل عمومی از مهمترین برنامه‌های وزارت کشور تا پایان دولت است.

در سفر یک روزه معاون وزیر کشور به شهر ورنامخواست ۵طرح عمرانی فرهنگی ورزشی با ۱۰۰میلیارد ریال هزینه افتتاح و کلنگ زنی شد.
افتتاح پارک ساحلی شهر ورنامخواست با مساحت ۸هزار ۵۰۰مترمربع و با ۱۶میلیارد ریال هزینه و کلنگ زنی مجموعه ورزشی چند منظوره مجهز به سالن کشتی، ورزش‌های رزمی و بدنسازی در زمینی به مساحت ۸۰۰مترمربع از مهمترین این طرح‌ها بود.
 
 
از درخواست عجیب یک شهردار از معاون عمرانی وزیر کشور تا اختصاص بیش از ۸هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و بخشنامه رییس سازمان شهرداری ها در زمینه پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح مرتبط با سیلاب در شهرها و روستاها
 

بخشنامه رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح مرتبط با سیلاب در شهرها و روستاها

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با صدور بخشنامه ای به استانداری ها با توجه به افزایش احتمال وقوع سیلاب در فصل پائیز و زمستان و آسیب پذیری شهرها و روستاهای کشور از این حادثه تصریح کرد: ایجاد آمادگی و انجام اقدامات فنی و پیشگیرانه برای مقابله با سیلابهای احتمالی مبتنی بر تجربیات سیلاب های اخیر بسیار حائز اهمیت و ضروری می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جمالی نژاد در این بخشنامه از معاونان عمرانی استانداری ها  خواسته به منظور پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح مرتبط با سیلاب در شهرها و روستاهای کشور، برنامه های مندرج در این بخشنامه را  به کلیه شهرداری ها و دهیاری های تابعه آن استان ابلاغ و بر اجرای آن نظارت مستمر و دقیق صورت گیرد.

عناوین این برنامه ها به این شرح است:

1- اطلاع رسانی جهت ضرورت آمادگی کامل کلیه شهرداری ها و دهیاری های تابعه.

2- برگزاری منظم جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری و کمیته های تخصصی ذیل ستاد مذکور موضوع ابلاغیه شماره17189مورخ 94.2.15 وزیر محترم کشور.

3- هماهنگی با دستگاههای اجرایی مسئول در حوزه مدیریت سیلاب و رودخانه های عبوری از شهرها و روستاها به ویژه واحدهای تابعه وزارت نیرو جهت لایروبی مسیل ها و انهار و ترمیم دیواره های ساحلی.

4- برگزاری مانورهای دوره ای و ظرفیت سازی برای رویارویی با حوادث احتمالی. 

5- شناسایی نقاط بحرانی شهرها و روستاها از منظر آسیب پذیری از سیلابهای احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آبهای سطحی.

6- حضور موثر و مداوم کلیه معاونین، مدیران و روسای سازمانهای ذیربط شهرداری های استان و دهیاری های تابعه به صورت مداوم و مستمر در محل کار در شرایط بحرانی.

7- انجام تمهیدات و پیش بینی های لازم برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و خدماتی به ویژه در مناطق دارای خطرپذیری بالاتر از جمله مسیل ها و رود دره ها.

8- انجام اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطقی از شهرها و روستاهای آن استان که در سیل های سال 98 و 99 آسیب دیده اند.

9-آمادگی، پایش و نظارت مستمر از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری ها و دهیاری ها و سازمان های خدمات رسان به ویژه سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی و دیگر حوزه های معاونت خدمات شهری.

10- بازدید تاسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم شهر و پل ها و ابنیه فنی احداث شده در مسیر رودخانه ها و مسیل های عبوری از شهرها و روستاها.

11- تشکیل جلسات مدیریت ترافیک شهری با رویکرد انجام تمهیدات ترافیکی در زمان وقوع بحران موضوع بند 2 جزء " د " ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور.

12-پایش ادواری بررسی وضعیت مکان های عمومی و خدماتی در مسیل ها و رودخانه های عبوری از شهرها.

13-پیگیری مستمر گزارش های رسمی هواشناسی برای مناطق و اطلاع رسانی به موقع آن برای دستگاه های ذیربط، شهرداریها و دهیاریها.

14-جلوگیری از ساخت و ساز در محدوده حد بستر و حریم آبراهه‌ها (رودخانه، مسیل، انهار و . . . ) و جانمایی نقشه های حد بستر بر روی طرح تفصیلی شهر.

15-ترویج فرهنگ بهره‌مندی از بیمه حوادث از جمله سیل در میان شهروندان و روستانشینان

 

منبع: تابناک
برچسب ها: مهدی جمالی نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار