بررسی تابناک از اظهارات عجیب و غریب دو نماینده لاهیجان و لنگرود درباره ماجرای دناپلاس؛
تابناک / ماجرای تحویل خودروی دناپلاس به شماری از نمایندگان مجلس باعث شد کاربران شبکه‌های اجتماعی که برخی از آن‌ها از چهره‌‎های سیاسی به شمار می‌آیند به این موضوع و حواشی به وجود آمده در فضای مجازی واکنش نشان دهند.
کد خبر: ۹۰۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 24 September 2020
تابناک / ماجرای تحویل خودروی دناپلاس به شماری از نمایندگان مجلس باعث شد کاربران شبکه‌های اجتماعی که برخی از آن‌ها از چهره‌‎های سیاسی به شمار می‌آیند به این موضوع و حواشی به وجود آمده در فضای مجازی واکنش نشان دهند.
 
به گزارش تابناک, چند روزی است اخباری مبنی بر تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان مجلس در فضای مجازی دست به دست می‌شود که باعث به وجود آمدن حواشی و واکنش تعدادی از کاربران مسئولان کشور در این خصوص شده است. پس از اعلام این خبر، محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که این خودروها در گذشته به نام نمایندگان شماره‌گذاری می‌شد، اما این دوره به نام مجلس شماره‌گذاری شده است و امکان واگذاری ندارد. همچنین او تشریح کرد که برخی نمایندگان خودروی مناسبی برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در اختیارشان نیست و پس از پایان دوره مجلس نیز این خودروها مستهلک می‌شود و عملا به درد مجلس نمی‌خورد.
 
 
از همین رو پرویز محمد نژاد نماینده مردم لنگرود و رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و نماینده معین آستانه اشرفیه گفت و گویی درخصوص حواشی اخیر داشتند که باهم مرور خواهیم کرد!
 
 
فرخی میکال: ماشین ها به نام مجلس است ، به نام نمایندگان نیست! ؛ ماینده هم تراز وزیر است . حالا شما بیایید دریافتی های نماینده را با وزیر مقایسه کنید! / محمدنژاد: من انصراف نمی دهم! ؛ ماشین شخصی بنده در اختیار خانواده است! ؛ نیازمند این ماشین هستم!
 
رسول فرخی میکال ابتدا در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص اینکه واکنش او نسبت به این مسئله چگونه بوده و آیا با انصراف دهندگان از این دریافت این هدیه خودداری خواهد نمود ، اظهار داشت :
 
بنده تلفنی تا الان با جایی مصاحبه ای نکرده ام .
این بحث خودرو تدبیری است که هیئت رییسه انجام داده و خود هیئت رییسه نیز باید موضوع را جمع کند . ما امروز در مجلس هم گفتیم ،
اگر حق نمایندگان است به صورت شفاف به مردم بگوید و اگر حق نمایندگان نیست موضوع را جمع کنند و به این جمع بندی رسیدیم که خود هیئت رییسه با مردم صحبت کند .
 
شیوه ها باید شیوه های معقول و مورد قبول مردم باشد این که بعضی ها نوشتند (انصراف دادگان ) خودشان ویتارا و سراتو گرفتند .
 
نماینده معین آستانه اشرفیه و کیاشهر همچنین افزود :
 
ماشین ها به نام مجلس است ، به نام نمایندگان نیست .
باید با مردم شفاف باشیم ،  ما نماینده ی مردم هستیم .
حضرت آقا فرمودند این نمایندگان انقلابی هستند . این نمایندگان انقلابی تر هستند .
 
ما بارها در جلسات خودمان گفتیم این مجلس ، محکوم به موفقیت است خب پس به مردم راست بگویید . مردم باید بدانند و وکلایشان در مجلس چه می کنند ؟ و چه امکاناتی دریافت می کنند ؟
در قانون خدمات کشوری ، نماینده هم تراز وزیر است . حالا شما بیایید دریافتی های نماینده را با وزیر مقایسه کنید .
 
این ها را باید شفاف سازی کنند اگر شفافیت صورت نگیرد ذهن مردم خراب می شود و اعتمادشان صلب می شود . و این صلب اعتماد خدای ناکرده برای نظام ایجاد مشکل می کند .
 
تمام کار بنده شفاف است. محل کار من ۳۰ سال در استانداری گیلان است ، نه تابحال یکبار از ماشین دولتی استفاده کرده ام برای امور شخصی و مسائل سازمانی .
 
فرخی با تاکید چندین باره که شما اولین کسی هستید که حاضر شده ام تلفنی صحبت و مصاحبه کنم گفت :
 
با توجه به مسائلی که به ما گفته اند تمام تلاش ما این است که ما تلفنی با کسی ارتباط برقرار نکنیم .
تلفن امنیت ندارد .
 
رسول فرخی در قسمت دیگری از سخنانش مدعی شد :
 
من برای اولین مرتبه است که در تهران نشست خبری گذاشتم . هیچ نماینده ای این کار را نکرده . لینک بدهید پاسخ های شما را بدهم .
 
از خبرنگاران و پایگاه ها میخواهم یکی از رسالت های بسیار مهم و غیر قابل انکار پایگاه های خبری درج درست اخبار و امانت داری است.
مطالبی دارم اما چون به مردم قول دادم در این ۴ سال وارد حاشیه نشده و هم نخواهم شد ، بعد از ۴ سال همه ی موارد را منتشر خواهم کرد.
 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده پس از گذشن چند ماه از شروع فعالیت حضرتعالی ، هنوز در سیاهکل دفتر ندارید ، گفت :
 
شما سیاهکلی هستید ؟ تحقیقات بیشتری کنید .
 
می شود نماینده از سه ماه از آغاز به کار مجلس گذشته باشد و دفتر نداشته باشد؟
آیا این معقول است!؟
گاهی اوقات سوال کننده باید وزن سوالات را ببیند
مگر می شود بنده در لاهیجان دفتر داشته باشم اما در سیاهکل که شهر خودم است دفتر نداشته باشم؟!
همان ستاد من در سیاهکل ، دفتر من است و ملاقات عمومی هم با مردم پابرجاست
 
 
 
فرخی میکال: ماشین ها به نام مجلس است ، به نام نمایندگان نیست! ؛ ماینده هم تراز وزیر است . حالا شما بیایید دریافتی های نماینده را با وزیر مقایسه کنید! / محمدنژاد: من انصراف نمی دهم! ؛ ماشین شخصی بنده در اختیار خانواده است! ؛ نیازمند این ماشین هستم!
 
 
پرویز محمد نژاد نیز در خصوص اینکه واکنش او نسبت به این مسئله چگونه بوده و آیا با انصراف دهندگان از این دریافت این هدیه خودداری خواهد نمود ، اظهار داشت : این مسئله ، مسئله ی جدیدی نیست و بسیاری از نمایندگان مجلس قبلا ماشین های دیگری از جانب خود مجلس تحویل گرفته بودند و پس از پایان دوران خدمت شان یا ماسین را خریداری می کردند یا مجددا به مجلس باز میگرداندند .
 
خودو های دنا پلاس نیز ، دو هفته قبل در اختیار نمایندگان قرار داده شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما از دریافت این ماشین انصراف داده یا خواهید داد گفت :
 
خیر . بنده یک ماشین شخصی دارم که در اختیار خانواده است و همچون دیگر نمایندگان برای سرکشی و حضور در بخش های مختلف حوزه انتخابیه ، نیازمند این ماشین هستم .
 
محمد نژاد افزود : باید طوری بشود که نمایندگانی که نیازمند نیستند انصراف داده و آنانی که به این ماشین نیاز دارند از آن استفاده کنند .
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار