رییس اتاق بازرگانی بابل درایلام:
رییس اتاق بازرگانی استان بابل عراق خواستار حضور پررنگ تر شرکت های ایرانی در بازار 2 میلیون نفری این استان شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 06 September 2015
به گزارش تابناک ، صادق هاشم فاضل عصر یکشنبه در جریان دیدار با رییس اتاق بازرگانی استان ایلام از آمادگی مقامات این استان عراقی برای انعقاد همکاری های تجاری و بازرگانی با تجار ایرانی خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون در ساختمان اتاق بازرگانی بابل مکان مخصوصی برای تجار و بازرگانان ایلامی در نظر گرفته شده که شرکت های این استان می توانند از این فضا برای حضور بیشتر و اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی در منطقه استفاده کنند.
وی خواستار فعال شدن غرفه اتاق بازرگانی ایلام در استان بابل عراق شد و افزود: امیدواریم با اجرایی شدن تفاهم نامه های منعقد شده شاهد گسترش روز افزون روابط اقتصادی میان دو استان ایرانی و عراقی باشیم.
رییس اتاق بازرگانی بابل با اشاره به جمعیت 2 میلیونی این استان یادآور شد: 47 هزار کارت بازرگانی تاکنون در این استان صادر شده و 2 برابر این تعداد نیز با تجار ایرانی مراوده های بازرگانی انجام می دهند.
صادق هاشم فاضل از آمادگی اتاق بازرگانی بابل برای راه اندازی نمایشگاه دایمی و موقت کالا خبر داد و تاکید کرد: فعالیت های اقتصادی در این استان در سال های اخیر بیشتر در حوزه کشاورزی بوده چراکه به دلیل مشکلات ناامنی و جنگ زیرساخت های اقتصادی و صنعتی این کشور نابود شده است.
وی اضافه کرد: بسیاری از کالاهای صنعتی این کشور وارداتی است که در این میان شرکت های ترکیه ای رتبه نخست صادرات کالا به عراق را به خود اختصاص داده اند، درحالیکه مقامات این کشور ترجیح می دهند با توجه به نزدیکی فرهنگی و مذهبی و حمایت جمهوری اسلامی از مردم و دولت عراق در مقابله به گروه های تکفیری کالاهای خود را از شرکت های ایرانی خریداری کنند.
رییس اتاق بازرگانی استان بابل عراق گفت: تجار و بازرگانان عراقی با توجه به امنیت مرزهای ایران و بویژه استان ایلام ترجیح می دهند از این مسیر برای ورود محصولات مورد نیاز خود اقدام کنند.
صادق هشام فاضل ابراز امیدواری کرد دیدارهای مسوولان دو استان در فواصل زمانی کمتری انجام شود تا ضمن رفع موانع و مشکلات احتمالی راهکارهای مقابله با آنها در زمان کمتری انجام شود.

*** رییس اتاق دیوانیه عراق: بازرگانان ایرانی کالاهای مطابق سفارش تجار عراقی ارایه دهند

رییس اتاق بازرگانی دیوانیه عراق نیز در این دیدار گفت: انتظار داریم اتاق بازرگانی ایلام نظارت بیشتری بر کیفیت کالاهای صادراتی و قراردادهای منعقده داشته باشد تا محصولات وارداتی به این کشور مطابق سفارش تجار عراقی ارسال شوند.
محمود حسین عبدالجبار افزود: برخی کالاهای وارداتی از ایران بر طبق سفارش بازرگانان عراقی صادر نمی شوند که ادامه این روند مشکلاتی را برای روابط تجاری ایجاد می کند.
وی پیشنهاد کرد اتاق ایلام از تجار استان دیوانیه عراق برای سفر به این استان دعوت کند تا تجار دو طرف بیش از پیش با یکدیگر آشنا و زمینه گسترش مبادلات تجرای فراهم شود.
برگزاری نمایشگاه عرضه کالاهای ایرانی در دیوانیه از دیگر مسایلی بود که رییس اتاق بازرگانی دیوانیه عراق به آن اشاره کرد.
محمود حسین عبدالجبار یادآور شد: 12 هزار کارت بازرگانی تاکنون برای تجار این استان صادر شده که امیدواریم با حضور شرکت های استان ایلام زمینه توسعه روابط بیش از پیش فراهم شود.
گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه توسعه همکاری های میان روسای اتاق های بازرگانی ایلام و بابل و دیوانیه عراق به امضا رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار