کد خبر: ۹۰۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 17 September 2020

 

مجتبی عابدینی: در روستا می مانم و به تهران بر نمی‌گردم

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران که ماه هاست به روستای شورمست رفته است هم چنان تصمیمی برای بازگشت به تهران ندارد و تا زمانی که کرونا آمار بالایی را دارد روی تصمیم خود می ماند.

مهری رنجبر: مجتبی عابدینی ،هنوز از تهران کرونا فراری است؛ بعداز 56 روزکوچ به روستای شورمست. کاپیتان تیم ملی شمشیربازی که برای حفظ سلامتی خانواده اش اول مردادماه به روستایشان پناهنده شده ، تا وقتی هم کرونا در پایتخت جولان می دهد او پایش را به تهران نمی گذارد. البته گه گاه برای انجام کارها و گرفتن برنامه تمرین زیرنظر پیمان فخری سرمربی تیم ملی سری به آکادمی ملی المپیک می زند ،اما خیلی ماندگار نمی شود. شمشیرباز چهارم المپیک ریو تصمیمش را گرفته شاید تا سال آینده هم به تهران برنگردد. تنها شرط او برای برگشت به تهران پیدا کردن واکسن آنفلوآنزا برای دخترش پارمیس است.


*همچنان از تهران فراری هستی؟
بله. اوضاع تهران خوب نیست و من همچنان در روستایمان هستم، اینجا سالن هم دارد و من تمرین می کنم. تا وقتی شرایط عادی شود اینجا می مانم.


*یعنی این مدت اصلا به تهران نیامدی؟
چرا، یک ماه برای سرو سامان دادن کارهایم در تهران بودم و همانجا هم شمشیربازی تمرین می کردم و از پیمان فخری سرمربی تیم درس می گرفتم.


*هنوز بابت کرونا می ترسی؟
 من خیلی حساس هستم و به خاطر دخترانم می ترسم.ترجیح می دهم آنها را دور نگهدارم. وضعیت روستای ما هم سفید است و به همین دلیل با خیال راحت فعلا اینجا زندگی می کنیم.

*پس با این حساب دخترت را در مدرسه ثبت نام نکردی؟
نه ثبت نام نکردم. البته به صورت آنلاین درس می خواند. من اگر واکسن آنفلوآنزا برای دخترم گیر نیاورم تا سال آینده به تهران برنمی گردم.

*چرا؟
دخترم پارمیس  آلرژی دارد و باید واکسن آنفلوانزا بزند ،فعلا که گیر نیاورده ام ،اگر پیدا نکنم، حالا ترجیح می دهم در روستا زندگی کنیم تا مشکلی برایش پیش نیاید.


*پیمان فخری هم برخلاف مربیان و مسئولان بقیه رشته ها، برگزاری اردو را به صلاح نمی داند.شما هم موافقی؟
ما که خیالمان از بابت سهمیه المپیک راحت است و همچنان تمریناتمان را انجام می دهیم .در این شرایط با پیمان فخری موافقم و سلامتی بچه ها مهم تر است. از طرفی ما گه گاه به اکادمی می رویم تا هم بازی کنیم و هم  برنامه جدید تمرینی بگیریم.


*نداشتن  تمرین دراردو باعث نمی شود تکنیک ها را فراموش کنی ؟
یادمان که نمی رود. یعنی وضعیت طوری نیست که فراموش کنیم. درست است که با تمرین وضعیت بهتری پیدا می کنیم  ، اما یادمان هم که برود وقتی می رویم درس می گیریم دوباره به شرایط قبل برمی گردیم.


*از رقبایتان هم خبر داری؟
می دانم که رقبایمان هم مثل ما دست و پا شکسته تمرین می کنند ،اما نکته مهم این است در این شرایط همه ترجیح می دهند ریسک نکنند و مواظب سلامتی شان باشند.


*پس حالا که تمرین شمشیربازی کمی جدی شده ،دیگر دلتنگ نیستی؟
نه دیگر ،با شروع تمرین ششمیربازی  دلتنگی ام رفع شد. یک روز در میان 3،4 شمشیرباز تیم جوانان از ساری به روستای ما می آیند و در سالن ششمیربازی می کنیم. البته ترجیح می دهم خیلی شلوغ نشود تا راحت تر تمرین کنیم.


*دلت مسابقه نمی خواهد؟
من برای مسابقه لحظه شماری می کنم، برای شور ، هیجان و استرس مسابقه .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار