کد خبر: ۸۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 06 September 2015
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان می‌تواند خارج از قالب‌های کلیشه‌ای اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان اظهار کرد: جشنواره مذکور به رویدادی با هویت و با ثبات تبدیل شده‌است.

مهدی شفیعی به برگزاری منظم ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اشاره کرد و افزود: پیوند خوبی بین مدیران و گروه‌های نمایشی ایجاد شده‌است.

وی خواستار برگزاری جشنواره مذکور خارج از قالب‌های کلیشه‌ای شد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های هنری موجود در لاهیجان می‌توان جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را خارج از قالب‌های کلیشه‌ای اجرا کرد.

*تئاتر خیابانی می‌تواند جامعه را به فرهنگ رفتاری برساند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور با قدردانی از برگزارکنندگان ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: امیدواریم روزی برسد متوجه تفاوت بازیگر خیابانی و مردم در جامعه نشویم.

فیروز فاضلی تماشاگران را بخشی از هنر نمایشی در تاریخ ایران توصیف کرد و افزود: باید تلاش کنیم روزی به تئاتر نامرئی برسیم و تماشاگر جای بازیگر بنشیند و نتوانیم آن دو را تفکیک کنیم.

وی تصریح کرد: تئاتر خیابانی می‌تواند جامعه را به فرهنگ رفتاری برساند و اگر این اتفاق بیفتد در اجرای برنامه‌ها به موفقیت رسیده‌ایم.

*تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان قابلیت بین‌المللی شدن را دارد

سخنگوی فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی تئاتر شهروند لاهیجان با اشاره به ویژگی هنر تئاتر خیابانی اظهار کرد: انسان‌ها در تئاتر خیابانی می‌توانند بدون کلام و با حرکت با همدیگر سخن بگویند.

ایرج ندیمی تئاتر خیابانی را یکی از انواع هنر دانست و خاطرنشان کرد: هنر تئاتر خیابانی می‌خواهد بین مردم رابطه، اتصال و پیوندهای اجتماعی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در حال ایجاد رویکرد و نگاه جدیدی در جامعه است، بیان کرد: برگزاری جشنواره خیابانی شهروند لاهیجان به صورت بین‌المللی قابل اعتماد، اعتنا و دارای رویکرد است.

*جشنواره بین‌المللی خیابانی شهروند مطالبه شهروندان لاهیجانی

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در مراسم مذکور به توانمندی برگزاری امور فرهنگی، ورزشی و اجتماعی توسط مدیریت شهری و شوراها اشاره کرد و گفت: امسال جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حمایت و پشتیبانی مسئولان به صورت ملی برگزار شده‌است.

حسینعلی خدایگانی با تاکید بر ارتقای جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی خیابانی شهروند مطالبه شهروندان لاهیجانی است.

*ارسال 155 اثر به جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: علم شهرسازی جزو علوم زیرشاخه هنر است و اگر مدیریت شهری هنر رابطه با مردم را نداشته‌باشد در امور خود موفق نمی‌شود.

سعید آگشته بر مشارکت مدیریت شهری در حوزه شهرسازی و عرصه هنر تاکید کرد و افزود: با استفاده از هنر تئاتر می‌توان هنر شهروندی در شهر را متجلی کرد.

وی از ارسال 155 اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و بیان کرد: 16 اثر به مسابقه راه پیدا کرد، هفت اثر جنبی داریم و دو اثر مهمان ویژه است.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه از 16 اثر راه یافته به مسابقه ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان تعداد 12 اثر در حوزه فرهنگ عمومی شهری است، تصریح کرد: تعداد چهار اثر در حوزه دفاع مقدس است.

آگشته از آغاز برنامه‌ریزی برای برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم جشنواره هفتم به صورت بین‌المللی برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار