فرماندار لنگرود در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان؛
تابناک / فرماندار لنگرود با اشاره به سیر نزولی اثرگذاری تعاونی ها در اقتصاد با گذشت زمان از ابتدای تشکیل تاکنون، گفت: باید از ظرفیت های فراوان تعاونی ها استفاده شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 06 September 2020

تابناک / فرماندار لنگرود با اشاره به سیر نزولی اثرگذاری تعاونی ها در اقتصاد با گذشت زمان از ابتدای تشکیل تاکنون، گفت: باید از ظرفیت های فراوان تعاونی ها استفاده شود.

 

باید از ظرفیت های فراوان تعاونی ها استفاده شود / متاسفانه تعداد زیادی از تعاونی‌های ثبت شده فعال نبوده و در حالت راکد به سر می‌برند

سیروس شفقی پیش از ظهر یکشنبه همزمان با دومین روز از هفته تعاون در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر لنگرود که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک روز تعاون به همه تلاش گران این عرصه، فعالیت در این حوزه را بسیار ارزشمند دانست.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه متأسفانه توجه به این بخش تأثیر گذار در حوزه اقتصادی و اجتماعی مغفول مانده است، افزود: با توجه به ظرفیت بخش‌های مختلف و روحیه تعاون گری، همدلی، سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها از اقتصاد کل کشور بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه عقب ماندگی سهم تعاونی‌های فعال در کشور مربوط به عدم بستر سازی مناسب در این حوزه است، گفت: نقش قانون گذار و مدیران اجرایی در این عقب ماندگی تأثیر گذار است.

شفقی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌ها و سرمایه گذاری ها در بخش تعاونی می‌توان به صورت شایسته استفاده کرد، اظهار داشت: نخبگان و فارغ تحصیلان دانشگاهی می‌توانند در این بخش‌های مولد فعال باشند.

فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه فعالان عرصه تعاونی با تلاش و جدیت بیشتر می‌توانند بسیاری از سرمایه‌های موجود را شناسایی و در این عرصه به کار ببرند، گفت: توجه به فعالیت تعاونی‌ها در اقتصاد کشور به ویژه در اصل ۴۴ قانون اساسی شایان توجه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اولیه تشکیل نهاد تعاونی‌ها کشور بخش ویژه ای برای گسترش فعالیت این مجموعه در نظر گرفته شد، تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی متأسفانه نتوانست به اهداف خود برسد.

شفقی با تاکید بر اینکه فعالیت تعاونی‌ها با گذشت زمان در راستای اثر گذاری سیر نزولی را طی کرده است، اظهار داشت: متاسفانه تعداد زیادی از تعاونی‌های ثبت شده فعال نبوده و در حالت راکد به سر می‌برند.

فرماندار لنگرود گفت: با تقویت مجدد عرصه فعالیت تعاونی‌ها در کشور شاهد افزایش منابع درآمدی و هدایت مطلوب بخش سرمایه گذاری ها به سمت تولید خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار