کد خبر: ۸۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 05 September 2015
تابناک گیلان: دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از معرفی آثار راه یافته به این جشنواره خبر داد و گفت: 25 اثر در این جشنواره انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، سعید آگشته عصر امروز در مراسم پایانی جشنواره تئاتر شهروند اظهار کرد: هیئت انتخاب آثار ششمین جشنواره تئاتر شهروند متشکل از نگار نادری، مریم نجاتی، سیروس همتی، محمد علی صادق حسنی و جواد نجار تمیزکار پس از بررسی 155 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 25 اثر را انتخاب کردند.

وی این آثار را در بخش مسابقه نمایش «فرهنگ بوق» به نویسندگی و کارگردانی برزان رستمی از سنندج، نمایش «هست ولی کم است» به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی امیر امینی از لاهیجان عنوان کرد.

وی ادامه داد: نمایش «از نفس افتاده» به نویسندگی و کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش، نمایش «شهرما زباله‌ها» به نویسندگی معصومه عموری و کارگردانی مصطفی بوعذار از اهواز، نمایش «جشن طلاق» به نویسندگی و کارگردانی مسعود ابراهیمی از اصفهان، نمایش «یه قاچ خربزه» به نویسندگی و کارگردانی جلال مشتاقیان از اصفهان، نمایش «با چشمان بسته» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر آثار برگزیده بودند.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان دیگر آثار بخش مسابقه را نمایش  «تندیس» به نویسندگی غنچه شکوهیان و کارگردانی محسن اردشیر از آمل، نمایش «ما آدم نمی‌شیم» به نویسندگی محمد یکرنگی و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان، نمایش «هفت مار سمی شهر من» به نویسندگی و کارگردانی افشین قاسمی از تهران، عنوان کرد.

به گفته وی، نمایش «پینوکیو» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی از دهلران، نمایش «حرف‌هایی که همیشه هست» به نویسندگی و کارگردانی هومن میر معنوی از رشت، نمایش «نمایشگاه» به نویسندگی و کارگردانی علی بیداوسی از لاهیجان، نمایش «داستان من» به نویسندگی و کارگردانی احمد نیک قلب از لاهیجان، نمایش «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به نویسندگی حیدر رضایی و کارگردانی نادره حیدریان از تهران، نمایش «دستفروش» به نویسندگی و کارگردانی حشمت‌الله زارعی از اراک به جشنواره مذکور راه افتادند.

آگشته، آثار بخش جنبی این جشنواره را شامل نمایش «سه یل» به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی از دهلران، نمایش «پا برهنه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی کژال راست بین از مریوان، نمایش «وای فای» به نویسندگی و کارگردانی سارا نیک طبیعت از رشت، ذکر کرد.

وی دیگر آثار جنبی جشنواره مذکور را نمایش «بازی» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی علیرضا قاسمی از بناب، نمایش «کلاغ‌های آنلاین» به نویسندگی و کارگردانی ساحل احمد دوست از آستانه‌اشرفیه، نمایش «عجب شغلیه این گدایی» به نویسندگی و کارگردانی علی حاج علی عسگری از رشت، نمایش «تلخک و آ» به نویسندگی و کارگردانی میلاد سبحانی و شهریار صادق حسنی از لاهیجان، نمایش «فردایی دیگر» به نویسندگی و کارگردانی علی رضایی از انزلی و نمایش «گورت روگم کن» به نویسندگی مهدی دانش رفتار وکارگردانی میلاد حسن نیا از لاهیجان ذکر کرد.

دبیر ششمین جشنواره تئاترشهروند لاهیجان خاطرنشان کرد: فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی، آگاهی از حقوق شهروندی، از جمله محورهای این جشنواره است.

وی ارتقای تعامل با سالمندان، کودکان و نوجوانان و معلولان، عوارض محلی، توسعه فرهنگ شهرنشینی، آسیب های اجتماعی، محیط زیست، مشارکت مسئولانه شهروندان و نهادهای خصوصی در مدیریت شهرها و... را از دیگر محورهای جشنواره امسال عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار