کد خبر: ۸۹۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 02 September 2020
 
  دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت طی پیامی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.
 
 
 
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت طی پیامی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل می باشد:

(( بسمه تعالی ))

یا ابا عبدالله الحسین (ع)

واقعه عظیم عاشورا؛ رخداد ساده و معمولی نیست چرا که از یک سو پیام الهی با خود به همراه دارد و از دیگر سو مبتنی بر ارزشهای انسانی همچون ایثار، فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی، مردانگی، جوانمردی، پایداری، مقاومت و ظلم ستیزی است. همه این مفاهیم الهی و انسانی است که سبب ماندگاری قیام و نهضت حسینی و واقعه جانگداز عاشورا در طول قرنهای گذشته شده تا اینکه امروز به عنوان میراث معنوی به ما رسیده است.

واقعه کربلا در طول تاریخ آنچنان بر قلبهای انسانهای بیشمار تأثیر گذاشته که هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم و به دنبال آن تاسوعا و عاشورای حسینی خونی تازه در رگهای عاشقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) به جوش می آید و پیروان آن حضرت عاشقانه تر و شیفته تر از گذشته غم جانباختن خونین آزاد مردان واقعه کربلا را به سوگ می نشینند.

اینک روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) دیگر فرا رسیده و شهروندان عزادار شهر رشت همگام با آزادگان و آزادی خواهان جهان با پوشاندن رخت عزا بر شهر، بر سر و سینه می زنند و دلاور مردیهای خونین حضرت ابا عبدالله و ۷۲ تن از یاران باوفا را گرامی می دارند.

به عنوان شهردار رشت ضمن اینکه همپای شهروندان عزادار در آیینهای سوگواری شهر شرکت نموده، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را به شیعیان جهان به ویژه شهروندان سوگوار رشت تسلیت می گویم و امیدوارم همگی ما با اعمال و رفتارمان ادامه دهنده واقعی آرمانهای والای حضرت سیدالشهدا و شهدای کربلا باشیم.

 

ناصر حاج محمدی

شهردار رشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار