کد خبر: ۸۹۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 27 August 2020

 

حل مشکل زباله در منطقه سراوان دغدغه همه مسئولان گیلان است

رشت- تصفیه خانه شیرابه سراوان امروز بهره برداری رسید و مسئولان حل مشکل زباله های دپو شده در این منطقه را دغدغه همه دانستند و بر ساماندهی هر چه سریع تر این منطقه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور مسئولان استانی و شهرستان رشت تصفیه خانه سراوان بهره برداری شد.

باید به داد مردم سراوان رسید

محمدرضا احمدی نماینده رشت در مجلس در مراسم افتتاح تصفیه خانه شیرابه سراوان با اشاره به اینکه امروز حفظ محیط زیست یکی از مهم‌ترین دغدغه جوامع بشری است، گفت: وضعیت نامطلوب زباله در منطقه سراوان جز دغدغه‌های اصلی ما بود و در این زمینه نیز پیگیری‌هایی انجام شده است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده اشاره و با بیان اینکه برای ساماندهی این وضعیت این اقدامات باید استمرار داشته باشد، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته مردم منطقه سراوان آسیب‌های فراوانی از موضوع شیرابه زباله دپو شده در این منطقه دیده اند.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه سراوان با توجه به ظرفیت‌های خود می‌توانست به عنوان منطقه گردشگری مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: متأسفانه وضعیت در این منطقه به گونه پیش رفته که بسیاری از اهالی نیز از این منطقه مهاجرت کرده اند.

وی هجوم حشرات به دلیل دپوی در این منطقه سبب آزاد به ساکن سراوان شده است، گفت: کارها باید به گونه‌ای باشد که روزی شاهد باشیم که هیچ زباله‌ای در این منطقه وجود ندارد.

وجود زباله و آلودگی زیست محیطی ناشی از عملکرد نادرست انسان است

فرماندار رشت در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از عملکرد بد خود انسان‌ها است، اظهار کرد: ساماندهی به موضوع زباله پسماند تنها مختص یک فرد و یا یک سازمان نیست بلکه همه در برابر آن مسئولیت اجتماعی دارند.

علی فتح اللهی در ادامه به تأکید مسئولان ارشد استان گیلان برای حل موضوع زباله در منطقه سراوان، گفت: بهره برداری از تصفیه خانه افق روشنی برای ساماندهی به این منطقه ایجاد کرده است.

حمایت نمایندگان رشت در مجلس برای جذب اعتبارات بیشتر

فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه بهره برداری از این تصفیه خانه گام نخست برای ساماندهی به وضعیت زباله در سراوان است، اظهار کرد: در این زمینه نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی باید در جذب اعتبارات ملی به شورای شهر و شهرداری کمک کنند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای اجرای این پروژه در مدیریت شهری رشت انجام شده است، گفت: امیدواریم در آینده طرح‌های در این زمینه افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار