کد خبر: ۸۹۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 22 August 2020
کرمی از برگزاری نخستین سوگواره مجازی محافل ادبی با محوریت شورای ادبی نهاد و محافل ادبی با عنوان «ده شب ده محفل» در گیلان خبر داد.
 

 

«پریسا کرمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: نخستین سوگواره مجازی محافل ادبی با محوریت شورای ادبی نهاد و محافل ادبی استان ها در قالب نشست‌های عصر شعر به‌صورت روزانه با حضور سه استان از طریق اسکای روم برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه این سوگواره مجازی با عنوان «ده شب ده محفل» برگزار می‌شود ادامه داد: در هر نشست دبیران محافل استان‌های میزبان به همراه ۲ شاعر سرشناس استان، به خوانش شعر آیینی می پردازند.

 

وی از میزبانی گیلان از این سوگواره در سیزدهمین روز محرم خبر داد و گفت: در نهمین شب این نشست جمعه(۹شهریور) گیلان میزبان سوگواره «ده شب ده محفل» با نقش‌آفرینی دو تن از شعرای استان و حضور استان‌های هرمزگان، چهارمحال وبختیای و تهران است.
 
 
کرمی با بیان اینکه در برخی شب‌های شعر محافل ادبی، شاعرانی از سایر کشورهای فارسی زبان نیز حضور خواهند داشت تصریح کرد: در شب دهم ( ۱۰ شهریور) این سوگواره مجازی نیز نشستی با حضور بهترین شاعران ده شب به انتخاب شورای ادبی نهاد برگزار می‌کند.
 
 
وی اعلام کرد: علاقه مندان می توانند از طریق این پیوند https://www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/mahafel و انتخاب گزینه مهمان در این نشست ها شرکت کنند.
 
 
کرمی با اشاره به راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از جریان‌های اصیل ادبی اظهارداشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از استادان عرصه شعر و ادب اقدام به تشکیل محافل ادبی با محوریت کتابخانه‌های عمومی کرد.
 
 
وی نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی جهت انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی جهت ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها را از مهم‌ترین اهداف نهاد برای تشکیل محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار