رئیس هیات ورزشی هندبال قم با اشاره به حمایت مالی مجموعه فرهنگی ورزشی پاس از تیم لیگ برتری هندبال استان و تغییر نام تیم مردان هندبال قم به تیم پاس ناجا گفت: به‌طورقطع بخشی از بازیکنان این تیم را جوانان و ورزشکاران بومی استان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 20 August 2020

به گزارش تابناک قم، حسین محمدخانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بازیکنان بومی استان در این تیم ادامه داد: امکان جذب سربازان ورزشکار قم که در این رشته فعالیت می‌کنند نیز در این تیم وجود دارد که یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بحث نظامی شدن هندبال و استفاده از این ظرفیت برای اولین بار در طول تاریخی هندبال استان رقم می‌خورد که این موضوع به نوجوانان و جوانان استان انگیزه بیشتری برای فعالیت در این رشته می‌دهد.

وی،‌ محدودیت‌های مالی را مهم‌ترین مانع در هندبال استان دانست و ادامه داد: هیات هندبال درآمد مالی ندارد و برای تامین هزینه‌های خود به اداره کل ورزش و جوانان تکیه دارد که به دلیل شیوع کرونا، خود اداره کل نیز ازنظر مالی در محدودیت شدید قرار دارد.

رئیس هیات ورزشی هندبال قم بابیان اینکه جذب حامی مالی اقدامی مهم برای تیم لیگ برتری هندبال استان بود، گفت: بر اساس مذاکرات انجام‌شده، بخشی از هزینه‌های تیم توسط پاس تامین می‌شود.

محمدخانی گفت: با توجه به شیوع کرونا وضعیت برگزاری لیگ برتر همچنان مشخص نیست و برگزاری لیگ در این شرایط در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی بابیان اینکه استان قم، زیرساخت مناسب برای حضور در لیگ برتر هندبال دارد گفت: سالن شهید حیدریان قم یکی از سالن‌های استاندارد کشوری است که میزبان رقابت‌های تیم هندبال مردان قم در مسابقات لیگ دسته اول در سال گذشته بوده که مورد تایید فدراسیون نیز بوده است.

محمدخانی افزود: در روزهای آینده فراخوان جذب سرباز ورزشکار در شهرهای مختلف اعلام می‌شود تا از آن‌ها نیز تست گرفته شود که با تایید مربی، ورزشکارانی که دارای کیفیت مناسب داشته باشند به این تیم جذب می‌شوند.

رئیس هیات ورزشی هندبال قم با اشاره به‌ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت مربیان حرفه‌ای این رشته در قم گفت: در بخش بانوان با کمبود مربی کمتری در رشته هندبال مواجه هستیم ولی این موضوع در بخش مردان استان بیشتر است.

فدراسیون هندبال در جلسه‌ای با حضور نمایندگان چهار تیم صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات لیگ دسته اول هندبال مردان باشگاه‌های کشور تصمیم گرفت این رقابت‌ها را پایان‌یافته اعلام کند و بدین ترتیب هر چهار تیم حاضر در این مرحله بدون برگزاری مسابقه راهی لیگ برتر شوند.با لغو دیدارهای مرحله پایانی لیگ دسته اول هندبال به دلیل شیوع کرونا، مجوز صعود به مسابقات فصل آینده لیگ برتر برای تیم قم صادر شد.

بدین ترتیب تیم هیات هندبال استان قم که در رقابت‌های این فصل نتایج بسیار درخشانی کسب کرده و بااقتدار جواز حضور در مرحله نهایی را به دست آورده بود، به همراه تیم‌های پرسپولیس بهبهان، کیمیا کاشت کردستان و هیات مشهد، یکی از چهار تیم راه یافته به مسابقات فصل ۱۳۹۹ لیگ برتر هندبال مردان ایران لقب گرفت تا پس از سال‌ها قم در لیگ برتر صاحب نماینده شود و در روزهای تلخ کرونایی این خبر خوب کام ورزشی‌ها را شیرین کند.

آخرین بار هفت سال قبل تیم صبا نماینده استان قم در مسابقات لیگ دسته اول هندبال مردان ایران بود که با صعود به مرحله نیمه‌نهایی و کسب مجوز حضور در فینال، با نتیجه ۳۳ بر ۲۶ حریف خود تیم مس پارس فلاورجان را شکست داد و به لیگ برتر هندبال کشور راه یافت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار