کد خبر: ۸۸۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 12 August 2020

 

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است که رقیب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، دست‌پروده چینی‌ها است و در صورت پیروزی، راه را برای نفوذ هرچه بیشتر پکن باز می‌کند.
 
                                                   با پیروزی بایدن آمریکایی‌ها باید زبان چینی بیاموزند!
 


به گزارش تابناک به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است عدم پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۰، به معنای نفوذ هرچه بیشتر چینی‌ها و واگذاری کشور به آنها خواهد بود تا آنجا که مردم آمریکا مجبور به یادگیری زبان چینی می‌شوند.

اگرچه وی پیشتر هم به دفعات مدعی شده بود که چینی‌ها قصد تصاحب آمریکا را دارند؛ این بار این ادعا را با استناد به گزارش نهادهای امنیتی مبنی بر اینکه پکن مایل به پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ است؛ مطرح کرد.

به ادعای ترامپ، چنانچه بایدن پیروز شود؛ چینی‌ها آمریکا را تصاحب خواهند کرد حال آنکه با تعرفه‌های گمرکی که وی علیه کالاهای‌شان وضع کرده، بدترین تجربه را طی ۶۷ سال گذشته داشته‌اند.

در مقابل، کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها هم مدعی شد هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه ترامپ، در مقابل چینی‌ها نرمش به خرج نداده است.

البته ترامپ حسن رابطه با شی جینپینگ همتای چینی را انکار نمی‌کند؛ اما مدعی است که با توجه به بحران کرونا، دیگر مثل سابق با او رفیق نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار