کد خبر: ۸۸۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 11 August 2020

ناکامی‌های فوتبال فارس و توپ‌افکنی شاکیان به سمت کمک‌های دولتی

شیراز-ایرنا- هشت سال دور بودن از لیگ برتر بیانگر وضعیت فوتبال استان فارس به ویژه شهر شیراز است که متولیان تیم‌ها این موقعیت را ناشی از نبود برنامه‌ریزی نمی‌دانند بلکه توپ این ناکامی‌ها را به زمین دولتی‌ها و نبود حمایت‌های مالی دولتی می اندازند که پاسخ استاندار فارس را به دنبال داشت.

واگذاری تیم ها به بخش خصوصی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی موفقیتی برای تیم داری در ورزش رقم نزد که شاید قدری عجله در این روال موجب بی سرانجامی شد.
در شرایطی که بنا به ارزیابی ها زیرساخت ها برای خصوصی کردن مهیا نبودٰ مسوولان تیم های واگذار شده نگاهشان به کمک دولت است و بیشتر مواقع ناکامی ها را به گردن مدیران دولتی می اندازند.
معنای لیگ حرفه ای اینگونه نیست که دولت پول بدهد و افراد در باشگاه ها تیم داری کنند؛ دولت می تواند با تسهیلات کم بهره در دراز مدت به افرادی که علاقه مند هستند کمک کند و بر کار آنها هم نظارت شود تا تسهیلات دریافتی  برای پیشرفت به کار برده شود نه اینکه در جای دیگری هزینه شود.

 

حدود  پنج میلیارد تومان به فجر و قشقایی کمک شده است

 

براساس آمار آعلام شده طی دو تا سه سال گذشته حدود پنج میلیارد تومان کمک های دولتی  به تیم های فوتبال فجر و قشقایی شیراز پرداخت و زمین بازی هم به صورت رایگان در اختیار آنها گذاشته شده است.

 مسوولان تیم های فجر و قشقایی با توجه به اینکه در لیگ دسته یک  نتوانستد خواسته های هواداران را برآورده سازند تکلیف خود را برای فصل آینده مشخص نکرده اند که آیا می خواهند تیم داری کنند یا خیر.
اگر پاسخ مثبت است باید در برنامه و بودجه خود بدون نگاه به دولت برنامه ریزی کنند.

تیم فجر بر اساس برنامه سه ساله ای که داشت نتوانست به لیگ برتر صعود کند اگر چه این تیم در نیم فصل درصدر قرار داشت ولی در ادامه ضعیف ظاهر شد و هم اینک هم در رده یازدهم است.
برنامه دست اندرکاران این تیم برای صعود سه ساله پیش بینی شده بود که زمان این برنامه به پایان رسید.

 همچنین تیم قشقایی که براساس برنامه ای که دارد قرار است سال ۱۴۰۰ به لیگ برتر صعود کند اما این تیم هم نتوانست نتایج خوبی بگیرد، تغییربرای پنجمین بار در روی نمیکت مربیان این  تیم هم چار سازه نشد و حتی تا آستانه سقوط پیش رفتند، نشانه ای هم از تیم قشقایی که قرار است در سال برنامه به لیگ برتر صعود کند در این فصل از لیگ دسته یک دیده نشد.

 

 حدود پنج میلیارد تومان به تیم های فجر و قشقایی کمک شده است 

استاندار فارس : کمک هایی که به تیم های فوتبال کرده ایم، شفاف سازی کنند

استاندار فارس که به مناسبت هفته خبرنگار از خبرگزاری جمهوری اسلامی بازدید می کرد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد فوتبال فارس  گفت: برخی آقایان در باشگاه ها ادعای غیر شفاف و غیر قانونی دارند طوری که به بازیکنان  و کادر فنی خود هم واقعیت را نمی گویند از این رو کمک هایی که ما کرده ایم بیایند شفاف سازی کنند و بگویند در چه مسیری هزینه شده است؟

 عنایت الله رحیمی ادامه داد: کمک کردیم برای اینکه تیم را تقویت کنند، فاکتور بیاورند که چگونه و در کجا هزینه شده است.

استاندار فارس در ادامه سخنانش با بیان اینکه یکی از افراد عضو یک باشگاه در صدا و سیما می گوید نگاه به چشم فلان مسوول میکنم که چرا کمک نکرده اید، اظهار داشت : به نظر می رسد دارید اشتباه  می کنید که چنین حرفی می زنید.باید ببینیم در قانون بودجه مصوب شده و یا اصلا اعتباری وجود دارد برای کمک به تیم ها؟ چه انتظاری از یک مسوول دارید که بخواهد خلاف قانون عمل کند که تیمی بیاید لیگ برتر.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه تیم ها باید چارچوب اقتصادی داشته باشند و خود در آمد زایی کنند، افزود: ما علاقه مند هستیم و هر کمکی که از دستمان برآید در چارچوب قانون و اختیاری که داریم گام بر می داریم و در آینده هم کمک خواهیم کرد.

 استاندار فارس :  فکتور بیاورند که چگونه و در کجا هزینه شده است 

تیم های فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز نماینده این استان در لیگ دسته یک فوتبال کشور هستند.

هم اینک تیم فجر شهید سپاسی پس از انجام ۳۳ بازی با ۴۲ امتیاز یازدهم است و تیم قشقایی هم با همین تعداد بازی با ۳۶ امتیاز رده سیزدهم را به خود اختصاص داده است.

در صدر جدول تیم مس رفسنجان صعودش به لیگ برتر قطعی شده و از بین تیم های آلومینیوم اراک ، مس کرمان و خوشه طلایی ساوه هم در هفته پایانی یک تیم دیگر به لیگ برتر صعود خواهد کرد.

در پایین جدول هم تیم شهرداری تبریز از مدت ها پیش سقوطش به دسته دوم قطعی شده بود و از بین  تیم های سپیدرود رشت و نیروی زمینی تهران در هفته آخر یک تیم سقوط خواهد کرد.

در مسابقات فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند که پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیستم را دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

هفته سی و چهارم و پایانی این مسابقات بیست و ششم امرداد ماه  ۹۹با انجام ۱۷ بازی برگزار خواهد شد تا  پرونده این دوره نیز  بسته شود.

در هفته آخر ، قشقایی شیراز در ورزشگاه پارس این شهر به مصاف تیم ملوان بندرانزلی می رود و تیم فجر هم میهمان تیم سپید رود رشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار