دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد گیلان
خوشبختانه در استان گیلان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه مشارکت های اجتماعی وجود دارد که با مدیریت درست و برنامه ریزی می توان بهره وری مناسبی از این ظرفیت ها داشت و ما در یکسال گذشته سیاست ها را بر این قرار دادیم که از نقش موثر سازمان های مردم نهاد بهتر استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱ 28 February 2015
یونس رنجکش روز شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سفره های هفت سین یکی از موسسات خیریه گیلان اظهار داشت: زمانی قادر به کمک مطلوب به نیازمندان جامعه خواهیم بود که مشکل آنان را ریشه ای برطرف و آنان را توانمند کنیم.

وی توانمندسازی افراد نیازمند را یکی از ضرورت های کاری موسسات خیریه عنوان و تصریح کرد: امیدواریم در راهی که قدم برمی داریم، در راستای تحولات اجتماعی اثربخشی موثر داشته باشیم.

دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد گیلان ادامه داد: رفع دغدغه افراد در حوزه فعالیت های اجتماعی میسر نمی شود مگر با همراهی در مشارکت های اجتماعی و حضور همه افراد در این مشارکت ها که امری ضروری است.

رنجکش یادآور شد: خوشبختانه در استان گیلان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه مشارکت های اجتماعی وجود دارد که با مدیریت درست و برنامه ریزی می توان بهره وری مناسبی از این ظرفیت ها داشت و ما در یکسال گذشته سیاست ها را بر این قرار دادیم که از نقش موثر سازمان های مردم نهاد بهتر استفاده کنیم.

وی گفت: ظرفیت هایی در تشکل های غیردولتی وجود دارد که در کنار بخش دولتی می تواند پاسخگوی نیازهای موجود باشد.

رنجکش افزود: امروز ما نیازمند تغییر نوع نگرش در قالب برنامه ها برای ارائه خدمات به نیازمندان هستیم که باعث توانمندی افراد می شود حال اینکه متاسفانه افرادی هستند که از نظر سلامت جسمانی می توانند روی پای خود بایستند و مشکل جسمانی ندارند ولی بدلیل نداشتن مهارت های لازم زندگی، دست نیاز به سوی دیگران دراز می کنند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار داشت: با آموزش مهارت زندگی و توانمندسازی اقشار آسیب پذیرجامعه باید ماهی گیری را به افراد یاد داد و نگرانی هایی را که در حال تولید و بازتولید هستند، در یک جریان سازی درست کاهش داد. 

به گفته رنجکش؛ اگر در جامعه آسیب تولید شود؛ این آسیب دغدغه همه افراد جامعه است که در آن زندگی می کنند.

وی ادامه داد: کمک کردن برای رفع نگرانی های دیگران در فرهنگ و فطرت ما وجود دارد و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ کمرنگ نشود زیرا به دلیل مشغله های زندگی ماشینی امروز بسیاری از اولویت ها تغییر کرده که برگزاری برنامه های خیرخواهانه تلنگری برای یادآوری است .

گلناز نظامی گیلکی مدیرعامل این موسسه خیریه نیز هدف از برگزاری نمایشگاه و بازارچه عیدانه را ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال افراد کم درآمد جامعه عنوان و بیان کرد: اگر به زنان سرپرست خانوار آموزش بدهیم و از ظرفیت موجود استفاده کنیم، می توانیم به اشتغال و تولید برسیم.

وی به ترویج طرح حمایت از دانش آموزان (صد حامی برای صد کودک و نوجوان دانش آموز) اشاره کرد و با قدردانی از سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نسبت به رویکرد حمایتگرانه از سازمان های مردم نهاد گفت: به همین واسطه شاهد تحولات گسترده در میزان حضور افراد خیّر و فعال اجتماعی در عرصه های مختلف بوده ایم.

در حال حاضر، بالغ بر 300 تشکل مردم نهاد در قالب سازمان هایی همچون انجمن های خیریه، حوزه جوانان، محیط زیست و مددکاری در گیلان فعالیت می کنند.

از این تعداد سازمان های مردم نهاد در استان ، حدود 60 سمن از استانداری و مابقی از نهادهایی از قبیل نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و محیط زیست گیلان مجوز گرفته اند.



** تاثیر ورزش در نشاط اجتماعی برکسی پوشیده نیست

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان همچنین روز شنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان هیأت ورزشی بولینگ و بیلیارد استان با تأکید بر گسترش فعالیت های ورزشی گفت: تأثیر ورزش در نشاط اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

یونس رنجکش یادآور شد: هر ورزشی مخاطب خود را دارد و باید تلاش کنیم با برنامه ریزی و پرهیز از القای سلیقه های شخصی، زمینه را در بهره وری بهتر از این ظرفیت ها فراهم آوریم.

وی ادامه داد: نگاه دولت استفاده از ظرفیت های نهفته در جامعه برای رفع مشکلات و تحقق اهداف و برنامه هاست و در استان گیلان هم تلاش می شود تا با محور قراردادن برنامه های دولت تدبیر و امید در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت شود.

وی اضافه کرد: گسترش فعالیت های ورزشی موجب ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی و افزایش سلامت عمومی می شود و در این میان باید تلاش کنیم تا ورزش های عمومی و همگانی توسعه یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار