کد خبر: ۸۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 03 September 2015

رشت - ایرنا - مدیرکل امور استان های خانه معدن ایران بر برون سپاری امور معادن کشور به عنوان خط مشی و سیاست اصلی دولت در این زمینه تاکید تاکید کرد.
[دولت برون سپاری امور معادن را دنبال می کند]

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان به ایرنا ، یوسف حامدی در نشست انتخاب اعضای هیأت رئیسه خانه معدن گیلان با اشاره به راهبردهای وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر برون سپاری و تقویت بخش خصوصی در راستای کاهش تصدی گری دولت ، بر ضرورت تقویت فعالیت های معدنی و صنایع معدنی از طریق نهادی برخواسته از بطن فعالان حوزه معدن تأکید کرد و افزود : حضور مسوولان این تشکل در مجامع و محافل تصمیم گیری، می تواند به ارتقای جایگاه آن در سطح ملی و بین المللی کمک شایانی بکند.
وی رویکرد خانه معدن را پیگیری حل مشکلات اساسی معدن کاران عنوان کرد و افزود : 22 خانه معدن در سایر استان ها فعال است و استان گیلان بیست و سومین استان کشور است که انتخابات هیأت رئیسه خانه معدن در آن برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت هایی که در این استان در حوزه معدنی وجود دارد ، فعالیت های مثبت و سازنده ای را از سوی این تشکل شاهد باشیم.
حامدی تشکیل 18 کمیته تخصصی در زمینه های مختلفی مانند کمیته اکتشاف، ماشین آلات، زغالسنگ، سرب و روی، حفاری، محیط زیست، شن و ماسه، محیط زیست، صادرات، بانوان و ... را از جمله اقدامات خانه معدن ایران عنوان کرد و افزود : تشکیل نمایندگی های خانه معدن ایران در تمامی استان ها تا پایان سال، عضویت در شورای عالی معادن به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی معدن، عضویت در شورای حل اختلاف ماده مکرر 24 قانون معادن کشور، عضویت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، حضور در کمیسیون معدن اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، عضویت در کمیته جهانی معدن(IOC) از دیگر اقدامات ارزشمند خانه معدن ایران طی سال های اخیر بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در ادامه این مراسم، تشکیل خانه معدن در استان را راهکاری قانونی و توانمند در احقاق حقوق معدنکاران، فعالان و بهره برداران معدنی دانست و افزود : بدلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی و نیز رعایت موازین حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، فعالیت های معدنی در گیلان با محدودیت های بسیار بیشتری نسبت به سایر استان های کشور مواجه است.
علی منتظری بالا بودن هزینه های معدنکاری در گیلان را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود : وجود شرایط آب و هوایی خاص و زندگی توأم با طبیعت در گیلان، انجام فعالیت های معدنی و الزام در حفظ و صیانت از طبیعت، وجود معارضین محلی، بروز برخی اختلافات بین بهره برداران و شوراهای روستاها و دهیاری ها از جمله مشکلات عدیده ی فعالان و بهره برداران معدنی در گیلان است.
وی میزان بهره برداری از معادن استان در سال گذشته را 10 میلیون و 800 هزار تن عنوان کرد و افزود : دریافتی های حقوق دولتی از محل فعالیت های معدنی در سال 93 نسبت به سال قبل تر از آن دو برابر افزایش داشته است.
***همکاری با خانه معدن ایران در تأمین ماشین آلات معدنی از طریق منظقه آزاد انزلی
وی از تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و همکاری با خانه معدن ایران در تأمین و تهیه ماشین آلات معدنی از طریق منطقه آزادانزلی خبر داد و افزود : با توجه به معافیت های گمرکی، واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای معدنکاری با نصف قیمت واردات نسبت به واردات از طریق سایر مبادی ورود کالا، در نظر داریم برای این امر مهم، اقدامات لازم را به عمل آوریم.
در ادامه این مراسم با برگزاری انتخابات هیأت رئیسه خانه معدن گیلان انتخاب شدند .
گیلان دارای 113 معدن فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار