معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از مسائل جدی این است که تعداد وکلا باید بیشتر از شمار کنونی باشد و اگر تعداد وکیلان محدود باشد، به‌طور طبیعی وقتی عرضه کم و تقاضا زیاد می‌شود، برای مردم گران تمام خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 22 July 2020

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه آیین معارفه رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در پاسخ به برنامه دستگاه قضایی برای رفع مشکل حق‌الوکاله‌های بالا و شمار پایین وکلا در کشور اظهار کرد: آنچه امروز مسلم بوده، این است که به رشد آگاهی مردم در حوزه حقوقی نیاز جدی داریم و همه دستگاه‌ها و البته قوه قضاییه باید برای رشد اطلاعات و افزایش آگاهی مردم و آشنایی آنها با مسائل حقوقی اقدام کنند.

او ادامه داد: مردم به مشاور و وکیل حقوقی نیاز دارند تا در کارهای روزمره و پرونده‌های قضایی و غیرقضایی، آنها را راهنمایی کنند و باید به این نیاز پاسخ داده شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: امروز مردم به مشاور و وکیل حقوقی نیاز دارند؛ چراکه همه آنها با مسائل حقوقی آشنا نیستند؛ اما از طرفی حتماً باید این دسترسی آسان و با هزینه کم باشد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: اگر تعداد وکلا محدود و کم و حق‌الوکاله‌های آنها بالا باشد، دوباره به ضرر مردم تمام خواهد شد.

وی افزود: قوه قضاییه تصمیم گرفته است تا برای ساماندهی به این امر، اختیاراتی را که در قانون وجود دارد، بر اساس دستورالعمل‌هایی که اعلام کرده است، دنبال کند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: باید تلاش کرد تا هم از وکلا استفاده بهینه شود و هم از طرفی، اجحاف به مردم وجود نداشته باشد و آنها بتوانند دسترسی آسان به وکلا داشته باشند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: یکی از مسائل جدی این است که تعداد وکلا باید بیشتر از شمار کنونی باشد و اگر تعداد وکیلان محدود باشد، به‌طور طبیعی وقتی عرضه کم و تقاضا زیاد می‌شود، برای مردم گران تمام خواهد شد.

او گفت: وکلا باید در حدی که مشکلات مردم به‌راحتی رفع شود، گسترش پیدا کنند و مخصوصاً از فارغ‌التحصیلان حقوق که می‌توانند در حوزه وکالت به مردم خدمت کنند، باید بیش از گذشته استفاده و موانع این بخش از میان برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار