کد خبر: ۸۷۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 16 July 2020
تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات اقتصادی میان تهران و کابل، تاکید بر ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا، آغاز بهره‌برداری رسمی از ۱۸ طرح و پروژه ملی در حوزه آب و برق در استان هرمزگان برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات اقتصادی میان تهران و کابل،  تاکید بر ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا، آغاز بهره‌برداری رسمی از ۱۸ طرح و پروژه ملی در حوزه آب و برق در استان هرمزگان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۶ تیرماه است.

تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات اقتصادی میان تهران و کابل

«سیدعباس عراقچی» امروز پنجشنبه (۲۶ تیر) با «عبدالهادی ارغندیوال» سرپرست وزارت دارایی افغانستان در این دیدار بر تسهیلات در همکاری های اقتصادی بین دو کشور، برنامه ریزی های مشترک و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

عراقچی که بعد از ظهر دیروز چهارشنبه وارد کابل شد، شب گذشته با محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان دیدار و در باره مصوبات سفر اخیر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به ایران، نهایی سازی سند همکاری های جامع راهبردی میان دو کشور و مسایل مورد علاقه طرفین و راه‌های گسترش روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران قرار است امروز با شماری دیگر از مقامات افغان نیز دیدار و عصر امروز در انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان در یک نشست شرکت کند.

در این ملاقات شب گذشته عراقچی و حنیف اتمر، طرفین مسائل روابط دوجانبه، روند صلح در افغانستان و مسائل و مشکلات منطقه ای و بین المللی، از جمله مشکلات ایجاد شده در اثر بیماری کرونا و همچنین همکاری‌های اقتصادی دو و چند جانبه از جمله همکاری‌ها در مورد چابهار و مسیرهای ترانزیتی آسیای میانه را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین طرفین در مورد نقشه راه و تعیین جدول زمانی برای نهایی سازی سند جامع همکاریها نیز توافق کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار بار دیگر با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان، ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت همه گروه‌های سیاسی آن کشور هر چه زودتر آغاز شود.

 

تاکید بر ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا

حجت الاسلام «حسن روحانی» در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، توسعه همکاری‌های دوجانبه و متوازن با مسکو را در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی مورد تاکید قرار داد و از رایزنی‌ها و مذاکرات مسوولان دو کشور برای اجرایی و عملیاتی شدن توافقات ابراز خرسندی کرد.

روحانی در ادامه این گفتگو با اشاره به برگزاری نشست مجازی سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه با هدف برقراری صلح و ثبات و آرامش در سوریه، بر ضرورت ادامه همکاری‌های سه کشور در روند آستانه برای تحقق این هدف به ویژه در زمینه مسائل انسانی تاکید کرد.

رییس جمهوری  ضمن تاکید بر اهمیت حفظ و اجرای کامل برجام به عنوان یک تعهد بین‌المللی برای طرفین امضاکننده آن، مقابله با یکجانبه‌گرایی و اقدامات و تلاش‌های اخیر آمریکا برای مقابله با پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران  را ضروری دانست.

روحانی همچنین با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در ایران و دیگر کشورهای جهان و اوج‌گیری دوباره این ویروس طی یک ماه گذشته، بر ضرورت همکاری دو کشور و تبادل تجربیات در مقابله با این بیماری تاکید کرد.

رییس جمهور روسیه نیز در این گفتگو در تشریح مواضع این کشور در خصوص برجام گفت: همچون پنج سال گذشته از این سند بین‌المللی حمایت می‌کنیم و بر اجرا و حفظ آن اصرار داریم.

 

شرایط برگزاری نماز جمعه این هفته در کشور اعلام شد

حجت الاسلام اسفندیاری در این زمینه اعلام کرد: اقامه نماز جمعه در شهرهای با وضعیت سفید، زرد و نارنجی صرفاً با هماهنگی ستادهای استانی مقابله با کرونا و همچنین با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده نمازگزاران از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی و نیز استفاده از سجاده و مُهر اختصاصی، امکان پذیر خواهد بود.

 

معاون ارتباطات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه در تهران نیز با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، فردا نماز جمعه اقامه نخواهد شد، گفت: هفته گذشته در بیش از ۵۶۰ نقطه کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مجوز ستاد کرونا، نماز جمعه اقامه شده است.

 

آغاز بهره‌برداری رسمی از ۱۸ طرح و پروژه ملی در حوزه آب و برق در استان هرمزگان

رئیس جمهور در چهاردهمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی در حوزه‌های مختلف با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» دستور آغاز بهره‌برداری رسمی از 18 پروژه ملی در حوزه آب و برق در استان هرمزگان با سرمایه‌گذاری 2667 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 5000 نفر را صادر کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه ضمن دستور بهره‌برداری از طرح‌های حوزه آب و برق در استان هرمزگان با توضیحات ارائه شده از سوی مسوولان این پروژه‌ها و طرح‌ها در جریان روند اقدامات انجام شده و چگونگی راه‌اندازی و تولیدات این طرح‌ها قرار گرفت.

واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت 175 مگاوات، سامانه نمک‌زدایی (آب شیرین‌کن) بندرعباس، طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد، 14 پروژه انتقال و توزیع نیروی برق در سطح استان هرمزگان و 2 طرح تامین آب کشاورزی و شهرک صنعتی در شهرستان میناب، طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که با دستور رئیس جمهور در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

 

افتتاح و بهره برداری خط تولید ۱۵۰ تنی تصفیه روغن های خوراکی در رودبار

با حضور معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و رئیس هیأت مدیره سازمان «اتکا»وزارت دفاع و مدیر عامل سازمان «اتکا» خط تولید ۱۵۰ تنی تصفیه روغن های خوراکی کارخانه گنجه رودبار سازمان اتکا در شهرستان رودبار به بهره برداری رسید. امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده و رئیس هیئت مدیره سازمان اتکا  در این مراسم با بیان ظرفیت عظیم منابع کشور در تحقق «جهش تولید» اظهار داشت: در همه عرصه ها می توان جهش تولید را به منصه ی ظهور گذاشت و گنجینه های ارزشمند سرزمین ایران را از قوه به فعل تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در کنار تولید تسلیحات راهبردی ویژه و مورد نیاز نیروهای مسلح، تولید امنیت و اقتدار را برای میهن اسلامی به ارمغان آورده است گفت: امروز وزارت دفاع با حضور در سایر عرصه های امنیت آفرین نقش برجسته ای به عنوان بازوی فعال تولید قدرت در آوردگاه های مختلف ایفا می نماید.

امیر سرتیپ شعبانیان با بیان ضرورت توسعه کشاورزی در کشور به عنوان یک مؤلفه بازدارنده در برابر تهدیدهای بین المللی تصریح کرد:  توسعه کشاورزی باعث فرصت‌سازی فعالیت‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و همچنین موجب کاهش اثرات تهدیدهای ملی نظیر تحریم‌های اقتصادی می‌شود و اگر با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مبتنی بر تفکر جهادی و راهبردهای متاثر از مدیریت جهادی همراه باشد قطعاً  بخش مختلفی از اسیب های اقتصادی را ترمیم  و باعث رشد و توسعه کشور خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع افتتاح خط تولید 150 تنی تصفیه روغن های خوراکی در کارخانه گنجه رودبار را نقطه عطفی در راستای تحقق جهش تولید عنوان کرد و افزود: جهش 400 درصدی تولید انواع روغن های خوراکی  و افزایش  ظرفیت تولید این کارخانه  از 9000 تن به 45000 تن در سال گام مهمی در تأمین این کالای اساسی در کشور قلمداد خواهد شد.

امیر شعبانیان با بیان مساحت 68 هزار مترمربعی کارخانه گنجه رودبار تصریح کرد: این کارخانه پس از بازسازی و ترمیم و همچنین نصب ماشین آلات جدید،  کمک شایانی به اشتغال فعال استان گیلان و شهرستان رودبار خواهد نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار