کد خبر: ۸۷۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 11 July 2020
 
 
تابناک/سارقانی که از مسافران بین‌شهری زورگیری می‌کردند، بعد از دستگیری شگرد خود را برای سرقت توضیح دادند و گفتند یک نفر از آنها در صندوق عقب خودرو پنهان می‌شد.

روزنامه شرق: سارقانی که از مسافران بین‌شهری زورگیری می‌کردند، بعد از دستگیری شگرد خود را برای سرقت توضیح دادند و گفتند یک نفر از آنها در صندوق عقب خودرو پنهان می‌شد.

به گزارش خبرنگار ما خردادماه با شکایت زنی جوان مبنی بر سرقت به‌عنف، پرونده‌ای به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع داده شد و برای رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان قرار گرفت. شاكی توضیح داد: ساعت 19 روز دوم خرداد به‌عنوان مسافر از شهرستان اسلامشهر به مقصد تهران سوار یک دستگاه خودوری پراید قهوه‌ای‌رنگ شدم که راننده آن فردی حدودا 35ساله بود. راننده در طول مسیر خودرو را به محلی خلوت و مسیری فرعی هدایت كرد و به بهانه اینکه موتور خودرو جوش آورده، آن را متوقف كرد. سپس در همین حین همدست او که از قبل داخل صندوق عقب خودرو پنهان شده بود، از صندوق بیرون آمد و با تهدید سلاح سرد با استفاده از سیم‌چین النگو، انگشتر، گردنبند و گوشی‌ام را سرقت و سپس در طول مسیر من را از خودرو به بیرون پرت كردند. با توجه به حساسیت موضوع و احتمال وقوع سرقت‌های متعدد دیگر توسط باند سارقان، تحقیقات با جدیت بیشتری ادامه پیدا کرد.

در ابتدا هیچ سرنخی از سارقان در اختیار نبود؛ اما کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی در مسیر تردد خودوری سارقان موفق شدند شماره پلاک خودرو را که توسط متهمان مخدوش شده بود، به ‌دست بیاورند. سپس با جای‌گذاری اعداد فرضی در نهایت شماره خودرو استخراج و از طریق استعلام از بانک‌های اطلاعاتی مشخص شد خودرو در اختیار فردی به نام حامد ساکن شمال کشور است. این فرد در بازجویی‌ها گفت پراید را به‌ صورت قولنامه‌ای در نمایشگاهی در شهرستان سلطان‌آباد به شخصی به نام عبدالله فروخته است. با بررسی سوابق کیفری خریدار خودرو مشخص شد او پیش‌تر به جرم سرقت مقرون به آزار دستگیر شده بود. عبدالله بعد از شناسایی مخفیگاهش، با هماهنگی‌های قضائی دستگیر شد و خودروی پراید کشف و توقیف شد. متهم در پلیس آگاهی به جرمش اعتراف کرد و گفت: خودرو را به ‌صورت قولنامه‌ای خریده‌ام و در اختیار دو نفر از همدستانم به نام‌های عظیم و سعید که هر دو نفر سابقه‌دار هستند، قرار داده‌ام و آنها به بهانه مسافرکشی و پس از سوارکردن مسافر، با تهدید طلاجات و اموال باارزش مسافران را سرقت می‌کردند.

سرهنگ كارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت، با بیان اینکه هر دو همدست متهم شناسایی و دستگیر شدند، عنوان کرد: متهمان تاکنون به پنج فقره سرقت مشابه با همکاری یکدیگر اقرار کرده‌اند و با دستور مقام قضائی متهمان برای تکمیل تحقیقات و شناسایی دیگر سرقت‌های احتمالی در اختیار این یگان قرار گرفتند. رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی اضافه کرد: با توجه به گستردگی اقدامات مجرمانه سارقان و با توجه به اینکه احتمال وقوع سرقت‌های متعدد در دیگر شهرستان‌های استان تهران و غرب و شرق استان تهران وجود داشته و همچنین خاص‌بودن شیوه سارقان، شهروندانی كه به این شیوه از آنان سرقت شده، می‌توانند با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس آگاهی شكایت خود را مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار