کد خبر: ۸۷۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 11 July 2020

اشتباه عجیب، دو قاتل را به دام پلیس انداخت

ایران نوشت: دو متهم که در یک پرونده قتل تحت تعقیب بودند وقتی برای کسب اطلاعات درباره وضعیت پرونده‌شان مخفیانه به‌دادسرای جنایی تهران رفته بودند با هوشیاری مأمور حفاظت دادسرا به دام افتادند.

«تا شناسایی نشده‌ایم، بهتر است از اینجا برویم» اگر چه این جمله را مرد جوان زیر گوش دوستش زمزمه کرد اما مأمور حفاظت که‌ از ابتدای حضور این دو مرد در دادسرا به آنها مشکوک شده بود، این جمله را شنید و مطمئن شد که آنها ریگی به کفش دارند.
از وقتی که دو مرد وارد دادسرا شده بودند، مدام به سراغ خانواده‌های متهمان پرونده قتل مرد نانوا رفته و از آنها سؤالاتی می‌پرسیدند. بدین ترتیب هر دو مرد جوان که ماسک به‌صورت داشتند بازداشت و به اتاق بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت منتقل شدند.
 وقتی از متهمان خواسته شد تا ماسک بهداشتی را که به روی صورت دارند بردارند راز هویت آنها برملا شد.
چهره دو مرد برای بازپرس جنایی آشنا بود، عکس آنها در پرونده روی میز و اسمشان در لیست متهمان فراری پرونده قتل مرد نانوا قرار داشت.
مقتول این پرونده مرد ۷۶ ساله‌ای بود که عضو اتحادیه نانواها و از افراد ثروتمند بود. وی روز ۱۷ خرداد به طرز هولناکی کشته شد و جسدش را در کانال آب انداخته بودند.
سردسته این باند جنایتکار مرد جوانی بود که نانوایی مقتول را اجاره کرده اما به خاطر مشکلاتی مجبور به فسخ قرارداد شده بود و به همین خاطر ضرر و زیان زیادی متحمل شده و کینه مالک را به دل گرفته بود. وی از دوستانش خواسته بود به خانه این مرد دستبرد بزنند اما وقتی ناکام ماندند نقشه ربودن او را طراحی و اجرا کرد. مردان تبهکار که از سوی مستأجر انتقامجو اجیر شده بودند زمانی که گروگانشان را به خانه باغ بردند باز هم به پول نرسیدند و او را کشتند و بین راه جسدش را در کانال آب بزرگراه امام علی(ع) انداختند.
با دستگیری دو نفر از متهمان و اعترافات آنها ردیابی برای دستگیری دو متهم فراری دیگر ادامه داشت تا اینکه آنها نیز با پای خود به دام افتادند.
یکی از متهمان دستگیر شده در تحقیقات گفت: بعد از قتل، متوجه دستگیری همدستانمان و برملایی راز این جنایت شدیم. به همین دلیل فرار کردیم، اما نمی‌دانستیم چه سرنوشتی برای آنها و ما رقم خورده است. برای اینکه مطلع شویم ماجرا از چه قرار است، ماسک بهداشتی زدیم و بعد از آن به تحقیق پرداختیم تا ببینیم اوضاع از چه قرار است که مأموران دادسرا ما را دستگیر کردند.

جنازه‌ای در کانال
۷ تیر امسال مأموران گشت پلیس شهرری در تماس مردمی مطلع شدند که جسدی در کانال آب افتاده است‌.
با اعلام این خبر مأموران راهی محل شده و با جسد مردی مواجه شدند که دچار فساد نعشی شده بود و از زمان مرگش مدت زیادی می‌گذشت. از آنجایی که هیچ مدرک شناسایی همراه جسد نبود، جسد مجهول الهویه به پزشکی قانونی منتقل شد.
همزمان با دستگیری عاملان این جنایت و اعتراف آنها به قتل مرد نانوا، از آنجایی که احتمال می‌رفت جسد کشف شده متعلق به مرد نانوا باشد از خانواده مقتول خواسته شد برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی بروند و باتوجه به لباس‌ها و وسایل سیروس، جسد شناسایی شد. اما برای اطمینان بیشتر بازپرس زمانی دستور آزمایش دی‌ان‌ای صادر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار