انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر مشهد مقدس ظهر امروز در تالار شورای شهر مشهد درحالی برگزار شد که همچنان محسن انتظاری هروی رئیس شورای شهر مشهد است و تغییرات چندانی در ترکیب هیئت رئیسه به چشم نمی خورد.
کد خبر: ۸۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 01 September 2015
جلسه شورای اسلامی شهر مشهد عصر امروز در حالی برگزار شد که تمامی 25 عضو شورای شهر مشهد در این جلسه حاضر بودند. رئیس دفتر حوزه شهردار مشهد نیز در این جلسه حاضر است و قرار است شهردار مشهد نیز در این جلسه حاضر شود.

رای‌گیری برای انتخاب هیئت رئیسه جدید آغاز می شود هرچند که که در رای گیری استمزاجی صبح امروز انتظاری هروی به عنوان رئیس شورا انتخاب شده است، هم‌اکنون تعرفه‌های رای میان اعضای شورای شهر در حال توزیع بوده و تمامی اعضای شورا در حال دریافت این تعرفه‌ها هستند.

هیئت رئیسه شورای شهر مشهد

انتظاری هروی، تنها کاندیدای ریاست شورای شهر مشهد

محسن انتظاری هروی، رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه اظهار داشت: من تشکر می‌کنم از حضور فرماندار مشهد و تمامی افرادی که در این جلسه حضور دارند، خداوند متعال را سپاسگزاریم که به عنوان خادمان مردم دو سال کار در شورای چهارم را در حال اتمام هستیم و باید براساس قانون انتخابات را داشته باشیم.

رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: آنچه که مهم است این بوده که شورای چهارم دغدغه اصلی‌اش رفع مشکلات مردم، توسعه شهر و ایجاد فضای اسلامی در شهر بود.

انتظاری هروی بیان کرد: دستور جلسه شورای شهر امروز تنها یک دستور است و آن انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد است که برای دو سال آینده انتخاب می‌شوند. ما طبق ماده 13 آئین نامه، کاندیداهای حضور در هیئت رئیسه شورای شهر خود را باید معرفی کنند.

پس از این اعلام، هیچکس کاندیدای ریاست نشد و انتظاری هروی به عنوان تنها فرد برای تصدی ریاست شورای شهر مشهد قیام کرد.

انتظاری هروی با 15 رای رئیس شورای شهر مشهد شد

پس از اعلام کاندیداتوری محسن انتظاری هروی بلافاصله رای‌گیری انجام شد و آقایان سرویها و بصیری‌پور به‌عنوان آخرین نفرات رای خود را به صندوق انداختند.

در جلسه رای گیری 24 نفر حضور داشتند. سید جلال فیاضی، فاطمه غیور و برزو دبیریان سپس مشغول شمارش و نظارت بر آراء شدند.

در جریان شمارش آرا، انتظاری‌هروی با 15 رای، یک رای مخالف، 2 رای سفید و 6 رای باطله به‌عنوان رئیس شورا انتخاب شدند.

هیئت رئیسه شورای شهر مشهد مقدس انتخاب شدند‌‌

براساس آرای ماخوذه، کمال سرویها با 18 رای موافق، 4 رای سفید و یک رای مخالف و یک رای باطله به عنوان نایب رئیس شورای شهر مشهد انتخاب شد.

محمد سهیلی نیز با 20 رای موافق، یک رای مخالف و سه رای سفید به‌عنوان نایب رئیس دوم شورای شهر مشهد انتخاب شد.

پس از انتخاب نایب رئیس دوم، برای انتخابات منشی اول فاطمه غیور تنها کاندیدای این بخش بود که با 18 رای موافق، 5 رای سفید و یک رای مخالف به‌عنوان منشی اول انتخاب شد.

برای منشی دوم نیز حسن پژمان، غلامحسین صاحبی کاندیدا شدند، پژمان 10 رای و صاحبی 12 رای کسب کردند و در نهایت صاحبی به عنوان منشی دوم انتخاب شد.

سید جلال فیاضی نیز تنها کاندیدای ناظر شورای شهر مشهد بود که در نهایت با 14 رای موافق، 4 مخالف و 6 رای سفید به‌عنوان ناظر شورا انتخاب شد.

در بخش خزانه‌دار نیز انسیه غفوری شعرباف تنها کاندیدای این بخش بود که با 17 رای موافق، 4 رای سفید و 3 رای مخالف به‌عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند و با پایان انتخابات، هر دو عضو خانم شورای شهر مشهد به عنوان اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند.

در پایان، هیئت رئیسه جدید شورای شهر مشهد سوگندنامه خود را قرائت کردند.

متن سوگند نامه به شرح زیر است:

"من در برابر کلام‌الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم که در اداره جلسات و تدبیر امور شورا رعایت انصاف و عدالت را نموده و تا هنگامی که در عضویت هیئت رئیسه هستم تمام تلاش خویش را در اجرای وظایف قانونی و اعمال بی طرفی و رعایت مفاد آئین‌نامه به‌کار گیرم."

شورای شهر مشهد

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار