کد خبر: ۸۶۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 26 June 2020
آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه نگاه «برد برد» در مذاکره با دشمن اشتباه است، گفت: از برخی دولت‌مردان تعجب می‌کنم با اینکه می‌دانند طرف مقابل ظالم و جنایتکار است ولی باز می‌گویند که اگر شما برگردید ما هم برمی‌گردیم.
 

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (جمعه، ۶ تیر) در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها جانی‌ترین و ظالم‌ترین دولت در قراردادهای بین‌المللی است، اظهار کرد:‌ آمریکا علی‌رغم این‌ همه دروغ و خیانت علیه ایران، باز در تلاش برای رقم زدن یک مذاکره دیگر هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: آمریکایی‌ها بیشترین جنایت‌ها از جمله شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و خفه کردن هموطنان خود به بدترین شیوه را به نام خود ثبت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه جوانان منطقه اگر با وحدت و همدلی حرکت کنند، امروز تمام دنیا برای آمریکایی‌ها تنگ می‌شود، تصریح کرد: ربایش جوانان حشدالشعبی در عراق نشان از استیصال آمریکایی‌ها است.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نیروهای مقاومت باید کاری با آمریکایی‌ها کنند که از منطقه فرار کنند، اظهار کرد: افغانی‌ها، لبنانی‌ها، سوری‌ها، عراقی‌ها و همه جوانان مقاومت بدانید که آمریکا امروز در موضع ضعف قرار دارد.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه داشتن نگاه «برد برد» نسبت به مذاکره با دشمن اشتباه و بیهوده است، خاطرنشان کرد: از برخی دولت‌مردان تعجب می‌کنم که اندیشه «برد برد» را بر زبان می‌آورند و با اینکه می‌دانند طرف مقابل جانی، ظالم، ملحد و جنایتکار است ولی باز می‌گویند که اگر شما برگردید ما هم برمی‌گردیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن از اخم ما می‌ترسد و نباید به آنها لبخند بزنیم، افزود: دشمن انرژی هسته‌ای ما را به خاک سیاه کشانده ولی حالا باید غنای سوخت هسته‌ای را در پیش گرفته و در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

 

آیت‌الله فلاحتی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفتم تیرماه، سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان، تصریح کرد: دشمن آن روز ندانست که با شهادت شهید بهشتی، ریشه انقلاب قوی‌تر می‌شود‌.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب درباره قوه قضائیه، تاکید کرد: قوه قضاییه باید با افراد فاسد در همه استان‌ها با جدیت برخورد کند و از طرفی سلامت قوه قضائیه نیز بسیار اهمیت دارد.

 

وی اضافه کرد: کسانی‌‌ که در درون قوه قضائیه مرتکب خلاف شوند علاوه بر اینکه به قوه‌ قضاییه ظلم می‌کنند، به مردم نیز ظلم می‌کنند بنابراین قوه قضاییه از درون نیز باید اصلاح شود و خوشبختانه امروز شاهد چنین حرکات مبارکی در دستگاه قضایی کشور هستیم.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه در سبک زندگی اسلامی، شرم و حیا و عفت از بخش‌های مهم است، تاکید کرد: مسلمانان اگر بر حیا پایبند باشند بسیاری از مشکلات از بین می‌رود.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه هرکه می‌خواهد عزیزترین مردم باشد باید از خدا در پنهان و آشکار، ترس داشته باشد، افزود: انسان باید درون و بیرون خود را یکی کند و ریا و دورویی را کنار بگذارد تا رستگار شود.

 

وی با تاکید بر اینکه موعظه به خودی خود یکی از مقولات مهم و موثر در خصوص حیا در برابر خداست، اذعان کرد: انسان باید همواره خود را وعظ کند و بعد دیگران را مورد نصیحت قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار