کد خبر: ۸۶۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 25 June 2020

 طرح ساماندهی دو رودخانه اصلی رشت گشایشی در این معضل دیرینه است

تابناک/ رییس شورای اسلامی رشت با اشاره به اجرای پنج پروژه شهری رشت توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت :ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود از جمله این طرحهاست که خود گشایشی در حل مسائل این شهر و نیز کاهش دغدغه شهروندان است.

 اسماعیل حاجی پور غروب چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی رشت در صحن شورا افزود: پنج پروژه ای که امروز طی تفاهمی بین شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی می شود، طرح روگذر نیروی دریایی، روگذر فلکه ولیعصر، روگذر یا زیرگذر " که باید به توافق رسید" میدان مصلی، زیرگذر شهرداری رشت و ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود می باشد.

وی عنوان کرد : این پروژه ها با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهر اجرایی می شود که هر یک در جای خود از اهمیت ویژه ای برای شهر برخوردار هستند و در این میان دو رودخانه اصلی شهر که سالها به محلی برای جاری شدن فاضلاب شده و مسائل و مشکلات بسیاری برای مردم و مسئولان ایجاد کرده بود و تبدیل به دغدغه ای جدی برای این منطقه شده بود، با این تفاهم می رود که ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه اجرای این پنج پروژه امروز در مراسمی با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به امضاء رسید، اظهار داشت: با دستور فرمانده قرارگاه سازندگی خانم الانبیاء از فردا تجهیز کارگاه برای اجرای پروژه روگذر نیروی دریایی انجام می شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: برای اجرای این پنج پروژه با برآورد هزینه قابل ملاحظه نیازمند همکاری تمامی دستگاه های مربوطه و مدیران ارشد است.

وی درباره تامین اعتبار برای اجرای این پروژه ها بیان داشت: علاوه بر همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بخشی از اعتبارات از تبصره سه ماده هفت اعتبار ملی و بخشی از اعتبارات شهرداری است.

یکی از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان داشت: کار بزرگی که امروز برای اجرای پروژه های عمرانی در رشت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام گرفت نتیجه پی گیری شورای پنجم است.

سیدامیرحسین علوی اظهار داشت: شورا با تمام محدودیت ها و بضاعت اندک گام بلندی برای اجرای پروژه های عمرانی به ویژه مشکل رودخانه های زوجوب و گوهررود رشت برداشته، اکنون همه از جمله نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: زرجوب و گوهررود به عنوان رودخانه های آلوده در جهان شناخته شده و دغدغه محیط زیستی در سطح ملی است بنابراین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار گیلان برای رفع این مشکل گام مهمی بردارند.

شورای اسلامی رشت ١١ عضو دارد.

کلانشهر رشت دارای حدود ٧٠٠ هزار نفر جمعیت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار