کد خبر: ۸۶۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 22 June 2020
فتح‌الهی با اشاره به اینکه عدم نگاه درست به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، آنها را به یک تهدید تبدیل می‌کند، گفت: توجه به رشت باید به صورت همه‌جانبه و حمایتی در تمام حوزه‌ها باشد.
 

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌الهی» عصر امروز (یکشنبه، ۱تیر) در مراسم تکریم و معارفه فرماندار رشت که در سالن مخابرات گیلان برگزار شد، اظهار کرد: حضور در شهرستان رشت به عنوان یک شهرستان تاریخی و فرهنگی افتخار بزرگی برای بنده است.

 

فرماندار جدید رشت با اشاره به اینکه اصالت فرهنگی مردم رشت پس از سال‌ها، همچنان حفظ شده است، تصریح کرد: اسامی محله‌های این شهر مانند چهاربراداران و ساغریسازان از سال‌های قبل وجود داشته و همچنان برای این مردم باعث افتخار بوده و نشان می‌دهد مردم رشت به تاریخ و فرهنگ خود اهمیت می‌دهند.

 

وی با اشاره به وضعیت دو رودخانه گوهررود و زرجوب، خاطرنشان کرد: اگر به این رودخانه نگاه درستی نداشته باشیم، به یک تهدید تبدیل می‌شوند.

 

فتح‌الهی افزود: اگر نگاه ما به شهرستان رشت مانند دیگر شهرستان‌ها باشد دچار ضرر می‌شویم زیرا ظرفیت‌های موجود در این شهر مانند دانشگاه‌ها و بسیاری از مراکز خدماتی با سایر شهرها متفاوت است.

 

فرماندار جدید رشت با اشاره به اینکه فرماندار باید نگاه همه‌جانبه و حمایتی به تمام حوزه‌ها داشته باشد، تاکید کرد: درب فرمانداری بر روی همه اقشار، احزاب و مردم باز است.

 

وی اظهار کرد: مسئولان تنها مسئولیت اداری شهرستان رشت را ندارند بلکه باید در کنار افزایش فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، به کارهایی که سبب ارتقاء و توسعه شهرستان شود، توجه کنند.

 

فتح‌الهی تصریح کرد: شهرستان رشت تنها متعلق به خود مردم این شهرستان نیست بلکه متعلق به کل استان و کشور است.

 

در ادامه مراسم، «میرشمس مومنی‌زاده» به ارائه گزارش عملکرد دوران تصدی خود بر سمت فرمانداری رشت پرداخت و تاکید کرد: شهر رشت از پر تراکم‌ترین شهرهای کشور بوده و تاکنون یک هزار و ۲۵ فرصت شغلی در شهرستان رشت ایجاد شده است.

 

فرماندار سابق رشت با اشاره به اینکه نرخ با سوادی در رشت از متوسط استانی بالاتر است، افزود: در حوزه راه روستایی با جذب منابع ملی ۸۵ کیلومتر آسفالت را سال گذشته انجام دادیم و کار تعریض آسفالت راه خشکبیجار و لشت نشاء شروع شده و در دست اقدام است.

 

وی اذعان کرد: از ۱۶ پروژه اقتصاد مقاومتی، ۱۳ مورد مربوط به شهرستان رشت است که پیشرفت بیش از ۶۰ درصد داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار