کد خبر: ۸۶۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 15 June 2020
تابناک/رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت محصول بهاره پاچ باقلا در سطح چهار هزار و 700 هکتار از اراضی استان در حال انجام است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در کشت بهاره توسط ۱۵ هزار بهره‌بردار و باارزش اقتصادی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد تومان برداشت شود.
آغاز برداشت لوبیا با ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در گیلان

علی درجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز برداشت محصول بهاره پاچ باقلا در سطح چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در کشت بهاره در حدود ۱۹ هزار تن پیله تر توسط ۱۵ هزار بهره‌بردار و باارزش اقتصادی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد تومان برداشت شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان تنها استان تولیدکننده پاچ باقلا است، افزود: همه‌ساله در فصل بهار و پاییز و کشت دوم پس از برداشت برنج در اراضی شالیزاری در کلیه شهرستان‌های استان در سطحی بالغ‌بر ۱۲ هزار هکتار و با تولید ۴۵ هزار تن پیله تر و باارزش اقتصادی ۳۱۵ میلیارد تومان کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مناطق عمده تولید این محصول را شهرستان‌های رشت، تالش و آستانه نام برد و گفت: کشت پاچ باقلا نقش مهم در تأمین پروتئین گیاهی، اصلاح خاک و تثبیت ازت به دلیل رابطه همزیستی با باکتری ریزوبیوم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار