کد خبر: ۸۶۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 14 June 2020

 

     

تابناک/معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزیده شدن سه کودک گیلانی در مرحله نهایی پویش سراسری کتابخوانی «با کتاب در خانه» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حسین ابراهیمیان با اشاره به معرفی برگزیدگان پویش سراسری کتابخوانی «با کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن، اظهار کرد: 60 اثر برتر این پویش در چهار رده سنی پیش دبستان، دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم معرفی شدند.

وی با بیان اینکه هزار و 38 اثر از 23 استان کشور به دبیرخانه پویش ارسال شده بود که در ابتدا 200 اثر انتخاب شد، گفت: 28 کلیپ کوتاه توسط کتابخوانان کودک و نوجوان گیلان با هشتک این پویش در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته شد که از این میان پنج اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور سه کودک گیلانی در جمع برگزیدگان نهایی این پویش، تصریح کرد: مبارکه خداپرست از صومعه سرا و آنیسا آزادی از رشت، دانش آموزان مقطع دبستان و ابوالفضل گلعلی دلیجانی از کلاچای در مقطع پیش دبستانی، برگزیدگان گیلانی پویش سراسری «با کتاب در خانه» هستند.

ابراهیمیان، هدف از این پویش را استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها عنوان کرد و افزود: بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتابخوانی در سراسر ایران، تشویق کودکان و نوجوانان به گفت و گو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده و گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی از دیگر اهداف این پویش بود.

وی با بیان اینکه جعفر توزنده جانی، عزت‌الله الوندی، مریم اسلامیان، مهدی حشمتی، سجاد جمشیدیان و کیمیا امینی، هئیت داوران پویش «با کتاب در خانه» بودند، ادامه داد: خلاقیت و نوآوری در آثار معرفی شده، استفاده از کتاب مناسب و متناسب با رده سنی، حفظ زمان بندی، گسترش و ترویج  کتابخوانی، توجه به کمیت و کیفیت خوب آثار ارسالی، تشویق بیشتر کودکان و نوجوانان برای مطالعه بیشتر و  استفاده حداکثری از فضای مجازی از شاخص‌های داوران در انتخاب آثار برگزیده بود.

پویش «با کتاب در خانه» بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی  شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها شروع به کار کرد. در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند به معرفی کتابی می‌پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شدند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار