کد خبر: ۸۶۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 11 June 2020
پارسا یکی از اهداف اصلی چاپ نشریه جنگل را انعکاس اعتقاد و مرام نهضت جنگل عنوان کرد و گفت: این نشریه در زمان خود توانست به اهدافش دست یابد.
 

 

«مهدی پارسا» عصر چهارشنبه( 21خرداد) در حاشیه بازدید از ساختمان نشریه نهضت جنگل واقع در کسما به خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: ۲۰ خرداد سالروز آغاز به کار نشریه جنگل تحت حمایت معنوی میرزا بود.

 

مسئول بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه در ۱۹ شعبان ۱۳۳۵ه ق انتشار نشریه جنگل شروع می‌شود افزود: انتشار این نشریه زمانی که یک سال و ۱۰ماه از رهبری میرزا در نهضت جنگل می‌گذرد آغاز می‌شود.

 

وی یکی از اهداف اصلی چاپ نشریه جنگل را انعکاس اعتقاد و مرام نهضت جنگل عنوان کرد و گفت: این نشریه در زمان خود توانست به اهدافش دست یابد.

 

پارسا با اشاره به اینکه این نشریه بیشتر از ۳۵ شماره امکان نشر پیدا نکرد تصریح کرد: اما تاثیر فرهنگی چاپ این نشریه در شرایط حاکم آن زمان سبب شد تا مردم گیلان به آینده امیدوار باشند.

 

مسئول بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه نشریه جنگل ابتدا به صورت ژلاتینی و سپس به صورت چاپ سنگی به انتشار رسید خاطرنشان کرد: نشریه نهضت جنگل اگرچه نامش روزنامه بود اما به صورت منظم چاپ نمی‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه بعضی از نویسندگان مطالبی را که در نشریه چاپ می‌کردند اسمشان درج نمی‌شد چون هدفشان مرام نهضت جنگل بود اظهار کرد: این بنا که امروز از آن بازدید کردیم در واقع منتصب به نشست سران نهضت و محل چاپ نشریه نهضت جنگل است.

 

پارسا با بیان اینکه گیلان رتبه هفتم نشریات مکتوب در سطح کشور را داراست افزود: چاپ نشریات مکتوب در استان گیلان نشان دهنده غنای فکری و فرهنگی از بعد رسانه‌ای است که در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد.

 

مسئول بسیج رسانه گیلان گفت: در سیر دوران گذار و تحول مطبوعات در گیلان در طول ۱۱۲ سال گذشته از تاریخ رسانه‌های مکتوب در استان اتفاق افتاده این است که حال مطبوعات استان مساعد نیست و نیاز به حمایت دارد.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۱۱۲ سال از انتشار نخستین روزنامه، ۹۳ سال از انتشار نخستین نشریه سیاسی با گرایش چپ و ۹۲ سال از انتشار اولین ماهنامه در گیلان می‌گذرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار