کد خبر: ۸۶۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 10 June 2020

 

تابناک/گروه استان‌ها-نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به افزایش شدید قیمت کالاها در کشور و ضرورت اعمال نظارت در این زمینه گفت: مردم منتظر اقدام فوری مسئولان هستند.

 
نماینده مردم رشت در مجلس: مردم منتظر اقدام فوری مسئولان برای کاهش قیمت کالاها هستند

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از افزایش شدید قیمت‌ها در کشور سخن گفت و با بیان اینکه مردم از مسئولان مربوطه انتظار نظارت و کنترل قیمت کالاها را دارند اظهار داشت: با توجه به قرارگیری کشور در بحران عظیم اقتصادی و افزایش سریع قیمت‌ها، انتظار مردم از مسئولان انجام اقدامات اساسی است.

نماینده مردم رشت در مجلس نوسانات شدید نرخ ارز در دو سال گذشته، فشارهای اقتصادی سال 98 و معضلاتی که شیوع ویروس کرونا در حوزه اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کرد را مورد توجه قرار داد و افزود: لازم است با برگزاری یک جلسه غیرعلنی تمامی مشکلات و موانع به صورت شفاف مطرح و برای برون رفت از آن اقدام شود.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه روش‌های حمایت از دهک‌های پایین جامعه باید به صورت کاملاً دقیق و کارشناسانه مورد تحلیل، واکاوی و بررسی قرار گیرد تصریح کرد: گزارشات مسئولان دولتی درباره مسائل اقتصادی بیشتر کلیشه‌ای است و با توجه به شرایطی که در آن به سر می‌بریم نمی‌تواند جوابگوی مشکلات عدیده مردم باشد.

وی به ارائه گزارشاتی در مورد رشد شاخص‌های بورس و مانند این‌ها توسط مسئولان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه آثار رشد اقتصادی باید برای تمام جامعه قابل درک باشد خاطرنشان کرد: باید مردم بتوانند در بحث تولید و رشد اقتصادی آثار عملکردها و نتیجه اقدامات را مشاهده کنند بنابراین عملکرد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم رشت در مجلس از مشخص نبودن و در عین حال غیرشفاف بودن اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت اقتصاد سخن گفت و خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه در مجموعه دولت با عدم تدبیر و با اقدامات خود سیر بروز انواع تلاطمات و نوسانات را در حوزه اقتصاد صعودی کرد‌ه‌اند که این موضوع تبعات سخت و زیانباری برای مردم دارد.

کوچکی‌نژاد مواجه بودن بسیاری از دهک‌ها و قشرهای مختلف مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی از یک سو و اتخاذ برخی تصمیمات توسط دولت از طرف دیگر را مورد توجه قرار داد و گفت: با این تصمیمات فقط شرایط زندگی برای مردم سخت‌تر می‌شود بنابراین از دولت می‌خواهیم برای کنترل بازار و جلوگیری از افزایش نرخ‌ها تلاش کند.

وی در پاسخ به این پرسش که شرایط اقتصادی ما در چند ماه آینده به چه صورتی رقم خواهد خورد نیز خاطرنشان کرد: بدون تردید ما مسیر سنگلاخ و پرفراز و نشیبی را در ماه‌های آینده در پیش داریم بنابراین دولت باید شرایط را به خوبی مورد سنجش قرار دهد و طبق اطلاعات و جامعه آماری که دارد به داد گروه‌های آسیب‌پذیر برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار