مدیر کل سازمان انتقال خون استان ایلام:
مدیر کل سازمان انتقال خون استان ایلام، گفت: میزان مشارکت بانوان جهت خون دهی 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 07 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سحر سنایی مدیر کل سازمان انتقال خون استان ایلام، گفت: در دو ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جهت خون دهی به انتقال خون ایلام مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت میزان مشارکت بانوان جهت خون دهی ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان ادامه داد: متاسفانه باور غلطی بر جامعه حاکم است که خانم‎ها با مشارکت در امر اهدای خون، کم‌خون می‌شوند، امروزه تمامی اهداکنندگان اعم از مرد و زن غربال شده و اگر کسی کم‌خون باشد از همان ابتدا از او خون گیری به عمل نمی‌آید.

ذخایر فرآورده‌های خونی در استان مطلوب است

سنایی گفت: هم اکنون ذخایر فراورده‌های خونی در استان مطلوب است  اما نیاز به اهدای خون با توجه به وجود بیماران نیازمند همیشگی است زیرا این افراد باید خون تازه دریافت کنند پس نیاز است هر روز افرادی باشند که برای اهدا اقدام کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی با توجه به حساسیت‌ها، پایگاه‌های انتقال خون از پاکیزه‌ترین مکان‌ها هستند و در شرایط حاضر روزانه دوبار سطوح پایگاه‌ها ضدعفونی می‌شود تا آلودگی به صفر برسد.

وی با بیان اینکه اهدا کنندگان مستمر، سرمایه با ارزش سازمان محسوب می‌شود بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار نفر از اهداکنندگان مستمر اقدام به خون دهی کرده‌اند.

سنایی عنوان کرد: اهدا کنندگان با اطمینان خاطر و بدون هیچ گونه نگرانی برای اهدای خون مراجعه کنند، پایگاه انتقال خون در شهر ایلام در نوبت‌های صبح و عصر آماده خدمت رسانی به مردم هستند. /ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار