کد خبر: ۸۵۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 06 June 2020


امیدی از صادرات بیش از ۴۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۷ میلیون دلار از راه‌آهن آستارا به خارج از کشور خبر داد.

 

 

تابناک/«رسول امیدی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: در طی ۲ ماه گذشته از سال جاری ۴۰ هزار و ۳۵۵ تن کالا از راه‌آهن آستارا به خارج از کشور صادر شد.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا افزود: این مقدار کالا با ۹۳۸ واگن قطار باری به خارج از کشور صادر شد.

 

وی تصریح‌کرد: ارزش کالاهای صادر شده ۱۷ میلیون و ۲۹۵ هزار دلار است.

 

امیدی با اشاره به اینکه سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک از جمله کالاهای صادر شده به خارج از کشور بودند، گفت: مقصد عمده این میزان کالای صادرشده کشورهای اوکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان بود.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه در این مدت ۳۲ هزار و ۸۹۲ تن کالا به بارانداز راه‌آهن آستارا وارد شد، اظهار‌کرد: این مقدار کالا با ۹۲۶ واگن قطار باری وارد بارانداز آستارا شدند.

 

وی گفت: ارزش این مقدار کالای وارد شده به بارانداز آستارا ۱۵ میلیون و ۱۲۳ هزار دلار است.

 

امیدی با اشاره به اینکه ام.دی. اف، غلات، چوب و انواع تخته از جمله کالاهای وارد شده غیرنفتی به بارانداز ریلی آستارا- آستارا است، خاطرنشان کرد: این کالاها از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شد.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه در این مدت ۲۷۷ هزار و ۳۶ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۰۲ هزار دلار توسط یکهزار و ۹۳۰ واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه و بارگیری شد، اظهارکرد: عمده مبدا و مقصد این میزان کالای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز بود.

 

امیدی میزان کالای ترانزیت ‌شده در خط ریلی آستارا - آستارا در طی ۲ ماه گذشته را ۲۰۳ هزار و ۷۸۹ تن کالا به ارزش چهار میلیون و ۸۸۴ هزار دلار اعلام کرد و گفت: ترانزیت این میزان کالا با ۶۶ واگن قطار باری از روسیه و جمهوری آذربایجان به عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار