کد خبر: ۸۵۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 28 May 2020
مددی از آغاز ثبت نام دانشجویان در مقطع کاردانی دانشکده فنی وحرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا از یازدهم خرداد خبر داد.
 

 

تابناک/ «رضا مددی» ظهر امروز(پنج‌شنبه، ۸ خرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه سرا که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: دانشکده فنی میرزاکوچک صومعه‌سرا از سال ۷۳ با رشته کارشناسی برق تاسیس شد و با گذشت ۲۶ سال اکنون با ۱۱ رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی فعالیت می‌کند.

 

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا با بیان اینکه این دانشکده از نظر جایگاه علمی بالاتر از مراکز دیگر است افزود: بیش از ۹۰درصد پذیرش دانشجویان در این دانشکده بصورت رایگان و بدون شهریه است.

 

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۸ خرداد است، گفت: رشته‌های کاردانی شامل رشته‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکتروتکنیک، نقشه برداری، نرم افزار رایانه، صنایع چوب و مبلمان، عمران، توزیع برق قدرت، معماری و حسابداری است.

 

مددی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در برخی از رشته‌های این مرکز بدون آزمون است تصریح کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند و دارندگان دیپلم اعم از فنی وحرفه‌ای، کاردانش، نظام قدیم و نظام جدید متوسطه می‌توانند در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته این دانشکده طی زمان مذکور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ثبت نام کنند.

 

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا با بیان اینکه امکانات این دانشکده نسبت به ۲۵ سال گذشته بسیار به روز و مجهز و در کارگاه صنایع چوب کلیه امکانات موجود است خارنشان کرد: بیش از یک میلیارد تومان دستگاه و ابزار کار در یک کارگاه داریم که می‌تواند مورد بهره‌برداری دانش‌آموزان قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه در دهه ۸۰ حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجو در این دانشکده تحصیل می‌کردند که متاسفانه این تعداد با توجه با تجهیزات و امکانات موجود کاهش پیدا کرده است اظهار کرد: ۱۵۰ اساتید مدعو و هیئت علمی در دانشکده همکاری می‌کنند.

 

مددی با بیان اینکه این دانشگاه، دولتی و روزانه و بدون پرداخت شهریه است افزو: تنها دانشکده غرب گیلان هستیم و وظیفه این دانشکده تربیت تکنسین و کارشناس کارآمد است که چرخ اقتصاد با اینها می‌چرخد.

 

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای میرزاکوچک صومعه‌سرا گفت: این دانشکده یک مرکز آموزش عالی مهارت محور دولتی و وابسته به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است .

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی برای فارغ التحصیل مقطع کاردانی در این مرکز وجود دارد تصریح کرد: در این دانشکده علاوه بر رشته‌های مقطع کاردانی، مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های مهندسی تکنولوژی برق قدرت، علمی کاربردی معماری، مهندسی نرم افزار رایانه، مهندسی الکترونیک کاربرد ، مهندسی صنایع چوب وکاغذ، مهندسی اجرایی عمران و علمی کاربردی حسابداری مالی فعال است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار