کد خبر: ۸۵۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 16 May 2020

برنامه‌ریزی برای افزایش تولید بادام زمینی در واحد سطح

تابناک/ مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: برنامه داریم تا تولید بادام زمینی در واحد سطح را در این شهرستان بالا ببریم.

حمید سلیمانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه کشت بادام زمینی در مزاع بادام این شهرستان در حال انجام است، گفت: ۵۰۰۰ نفر بادامکار در شهرستان آستانه اشرفیه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: آستانه قطب تولید بادام زمینی در کشور محسوب می‌شود و حتی برخی از بادام زمینی‌های تولید شده در دیگر مناطق با نام آستانه فروخته می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی آستانه با بیان اینکه سالیانه به طور میانگین ۱۲ هزار تن پیله تر بادام زمینی در این شهرستان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه داریم تولید این محصول را در واحد سطح افزایش دهیم.

سلیمانی، کاشت نشاء مکانیزه بادام زمینی را یکی از راهکارهای افزایش کمی و کیفی این محصول عنوان کر و ادامه داد: در هفته آینده به صورت الگویی نشاء این محصول در هزار متر مربع از زمین‌های این شهرستان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرستان آستانه اشرفیه ۲۵۰۰ هکتار باغ بادام زمینی دارد و در این باغات بادام های بسیار باکیفیت تولید و وارد بازار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه اظهار کرد: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی پیش بینی می‌شود، که امسال بیش از سال گذشته بادام زمینی از باغات این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه فروش بادام زمینی آستانه از بازار خوبی برخوردار است، گفت: امسال برخی از کشاورزان از اراضی جوار خانه روستایی شان که بلااستفاده بود، برای کشت بادام زمینی اقدام کردند.

سلیمانی گفت: در حال حاضر مصرف بادام زمینی اغلب به صورت آجیلی است و در مواردی هم به صورت سنتی از آن روغن و کره بادام زمینی گرفته می‌شود.

وی افزود: بادام زمینی آستانه به دلیل طعم بسیار مطلوبی که دارد، علاوه بر مصرف استانی معمولا به صورت سوغاتی به دیگر استانها نیز برده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار