رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اجرای پایلوت طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در سه شهر، گفت: اجرای این طرح خطاهای موجود در نسخه‌نویسی و تحویل دارو را شناسایی و از سوء استفاده برخی در خارج‌کردن دارو از شبکه جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 29 August 2015
رسول دیناروند در حاشیه همایش روز پزشک و داروساز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک برای نخستین‌بار در کشور اظهار داشت: یکی از طرح‌های بسیار حساس و مهم وزارت بهداشت و درمان اجرای طرح نسخه الکترونیک در کشور است که انجام این کار به قدری سنگین و بزرگ است که ما از سال گذشته اجرای طرح پایلوت آن را در چند شهرستان کشور آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همزمان با اجرای این طرح ارزیابی‌ها، اجرای آزمایش و هماهنگی‌هایی که باید با سایر ادارات و سازمان‌های بیمه‌گر صورت گیرد، رصد می‌شود، تصریح کرد: این طرح تنها مربوط به وزارت بهداشت و درمان نیست و سازمان‌های بیمه‌گر و کسانی که در عرصه پزشکی، پیراپزشکی، خدمات آزمایشگاهی و خدمات دارویی فعالیت می‌کنند نیز باید در کنار ما باشند.

دیناروند با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در شهرهای ساوه، جهرم و پاوه به صورت پایلوت در حال اجراست، خاطرنشان کرد: چند شهر نیز مانند سبزوار داوطلب اجرای این طرح هستند که باید ارزیابی‌ها توسط همکاران ما صورت گیرد که در صورت نظر مطلوب و فراهم بودن شرایط این طرح در این شهرستان‌ها نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح دارای مزیت‌های خوبی در حوزه ارائه خدمات به مردم است، گفت: مزیت اجرایی این طرح پروتکل‌ها و راهنمای بالینی است که می‌تواند با استفاده از زیرساخت الکترونیک همزمان تصمیم‌گیری و اجرا شود و همچنین کسب اطلاع برخط و در لحظه از تمام فعل و انفعالات مربوط به نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی داروهاست.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با اجرای این طرح می‌توان کل فرآیند تامین دارو، توزیع دارو، تحویل دارو و نسخه‌نویسی را در کشور داشته باشیم، گفت: با اجرای این طرح می‌توان برخی اتفاقات که مربوط به اپیدمی‌هایی که در کشور رخ می‌دهد و اتفاقاتی که در برخی از نقاط کشور به وقوع می‌پیوندد را شناسایی کرد، همچنین نحوه نسخه‌نویسی و تحویل دارو و خطاها را شناسایی و از سوء استفاده برخی در خارج‌کردن دارو از شبکه جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار