کد خبر: ۸۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 29 August 2015


امام جمعه اسالم گفت: دولت در کاهش تورم و سلامت عمومی گام‌های موثری برداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، حجت‌الاسلام اصغر جدایی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به رابطه حکومت و مدیریت با تقوا، اظهار کرد: امام علی (ع) فرمود زکات فرمانروایی، فریادرسی گرفتاران و ابزار ریاست، داشتن سعه‌صدر است و هر صاحب قدرتی که داد مظلوم را از ظالم نگیرد و به یاری مظلوم نشتابد، خداوند قدرتش را از او می‌گیرد.

وی در ادامه به اقدام‌های دولت اشاره کرد و گفت: هر دولت جدیدی که می‌آید یک‌سری دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌ها را نیز با خود به همراه دارد و به دنبال برطرف کردن آنها است.

خطیب جمعه اسالم با اشاره به اینکه اولویت‌ها در نگاه دولت‌ها متفاوت است، تصریح کرد: به طور مثال دولت قبلی دغدغه بحث مسکن را داشت و از ابتدا سیاست‌گذاری‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کرد که مسکن مهر را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: دولت فعلی نیز در بحث سلامت دغدغه داشت و انصافاً گام‌های بزرگی در این زمینه تاکنون برداشته است.

جدایی با بیان اینکه در زمینه بازار از وضعیت کاهش استرس و اضطراب رهایی یافته است، تصریح کرد: امروز بازار به طرف کاهش تورم پیش می‌رود.

وی در ادامه به سفر حج اشاره کرد و افزود: این روزها عده‌ای از مؤمنان و دوستان در حال آماده شدن برای یک سفر بسیار بزرگ و مهم و اساسی یعنی سفر به سرزمین نور و انجام اعمال حج واجب الهی هستند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: با توجه به شرایطی که وجود دارد برای بسیاری از افراد حدود «99 درصد» سفر حج بیش از یک بار مقدور نمی‌شود و با توجه به اینکه سفر بسیار حیاتی و با ارزشی است بنابراین زائران و حجاج بیت‌الله‌الحرام سعی کنند از این سفر روحانی و معنوی حداکثر استفاده را ببرند تا بتوانند برای سفر آخرت خود توشه سنگینی را فراهم کنند.

وی از زائران و حجاج خواست تا قبل از سفر چند روزی اعمال عبادی خود را بیشتر و بهتر کرده و سعی کنند روزه‌دار باشند و به قلب و روح خود صفایی دهند و نور ببخشند و از اطرافیان حلالیت بطلبند و به دیدارشان بروند.

جدایی با اشاره به دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند مبادا حجاج محترم، فرصت بی‌نظیر تنفس در شهر معطر پیامبر و حضور عبادی و شوق‌آور در مکه معظمه و خانه خدا را با کار بسیار غلط گشت و گذار در بازار و خرید کالا از دست دهند و حسرت استفاده نکردن کامل از فرصت بی‌نظیر و نشاط‌آور حضور دز مسجدالحرام و مسجدالنبی را برای تمام عمر به دل خود بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار