کد خبر: ۸۴۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 01 May 2020

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف یک غار طبیعی در این استان خبر داد و گفت: پرونده این جاذبه طبیعی برای ثبت ملی ارسال می‌شود.

 
کشف یک غار طبیعی در گیلان؛ پرونده این جاذبه طبیعی برای ثبت ملی ارسال می‌شود

تابناک/ شهرود امیرانتخابی امروز در جمع خبرنگاران از کشف یک غار طبیعی در منطقه دیلمان استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: این غار در بستر شیب کوه آهکی و در ابتدای مسیر راه دیلمان قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به ویژگی‌های این جاذبه طبیعی اشاره کرد و افزود: این غار طبیعی سقفی با قندیل‌های چشم‌نواز و راهروهای باریک دارد و می‌تواند به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان مطرح شود.

امیرانتخابی به اقدامات انجام شده جهت ثبت این غار طبیعی در فهرست آثار ملی اشاره کرد و عنوان داشت: پرونده مربوط به این غار طبیعی تهیه شده و برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال می‌شود. 

وی با بیان اینکه این غار طبیعی و زیبا ظرفیت تبدیل شدن به جاذبه گردشگری استان گیلان را دارد تصریح کرد: این غار طبیعی می‌تواند در رونق گردشگری استان گیلان تاثیر به‌سزائی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه فرآیند مسیریابی این غار طبیعی هنوز به اتمام نرسیده است اظهار داشت: باستان شناسان و کارشناسان میراث طبیعی در حال تکمیل فرآیند مسیریابی این غار طبیعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار