کد خبر: ۸۴۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 30 April 2020
 
فعالیت ۱۵ هیئت مذهبی گیلان شب های ماه رمضان در فضای مجازی

تابناک/مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تعطیلی مساجد و هیئت های مذهبی با شیوع کرونا، گفت: بیش از ۱۵ هیئت مذهبی گیلان ماه مبارک رمضان در فضای مجازی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان یکی از ماه‌های پر فضیلت است، اظهار کرد: مؤمنان باید از این ماه برای خودسازی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مبارزه با این ویروس برای جلوگیری از ایجاد تجمع، مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌ها تعطیل شده است، گفت: با توجه به این شرایط مؤمنان فرصت حضور در مساجد و هیئت‌ها در ماه مبارک رمضان را از دست داده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه همانند ماه شعبان تلاش شده تا از بستر فضای مجازی برای تولید محتوا و اجرای برنامه‌های معنوی و مذهبی استفاده شود، افزود: در این ماه نیز تعدادی از هیئت‌های مذهبی استان گیلان به صورت خودجوش و جهادی وارد میدان شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان بیش از ۱۵ هیئت مذهبی با تولید محتوا و اجرای برنامه در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: فعالیت این هیئت‌ها به صورت هفتگی و یا روزانه است.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: مناجات خوانی، سخنرانی، تلاوت قرآن و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی بخشی از برنامه‌های این هیئت‌های در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه هر روز بر تعداد هیئت‌های فعال در فضای مجازی اضافه می‌شود، گفت: با توجه به تعطیلی مساجد و عدم امکان دسترسی مردم مؤمن و خداجوی استان گیلان در ماه مبارک به این اماکن باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرده و با تولید محتوای مناسب در مسیر تبلیغ معنوی در فضای مجازی گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار