رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان و سلامت محور فعال در این شهرک از 2 ماه گذشته تاکنون 2 برابر شده به 30شرکت رسیده است.
کد خبر: ۸۴۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 27 April 2020

جعفر قیصری در تماس ویدئو کنفرانسی پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با رییس جمهوری افزود: شرکت‌های سلامت محور از سال‌های گذشته در این مجموعه فعال بودند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف تولید تجهیزات بیمارستانی، ماسک‌های نانو و دوربین‌های غیرتماسی اندازه گیری دما توسعه پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: تولید روزانه این شرکت‌ها در زمان حاضر شامل بیش از ۵۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۱۹ هزار ماسک نانو "ان ۹۵"،  بیش از ۱۵۰ هزار ماسک سه‌لایه و بیش از ۷۶ دستگاه و تجهیز بیمارستانی و دوربین دمایی است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به بیست و نهمین سالگرد تاسیس این شهرک افزود: این مجموعه علمی و تحقیقاتی در ۵۲۰ هکتار طرح جامع در زمان حاضر سه پارک عام و فناوری و ۱۰ مرکز رشد را در استان اصفهان شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۴۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در این شهرک مشغول فعالیت هستند و هفت هزار و ۳۰۰ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در این مجموعه مشغول بکار هستند.

قیصری گفت: این شرکت‌ها در سال ۹۸ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی و بیش از یک‌هزار میلیارد تومان فروش محصولات و خدمات دانش بنیان داشتند.

وی بیان کرد: یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های در این مجموعه از سال ۸۰ بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید ۱۵ هزار لیتر الکل، نیاز ۶ استان کشور را در این زمینه، تامین و با توجه به شرایط موجود در مدت چند روز، ظرفیت تولیدی آن چند برابر افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، شرکت دیگری هم در این مجموعه با تولید ضد عفونی‌کننده‌های غیرالکلی بر پایه آب، روزانه ۲۰ هزار لیتر تولید دارد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: شرکت دیگری در زمینه تولید ماسک در زمان حاضر ۱۷ خط تولید ماسک راه‌اندازی کرده و روزانه بیش از ۱۵۰ هزار ماسک تولید می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار