تعطیلی مدارس به سبب شیوع بیماری کرونا سبب شد تا معلم مدرسه استثنایی آزادشهر در استان گلستان برای جبران عقب‌ماندگی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه و فاقد گوشی هوشمند خود، به آموزش خانه به خانه آن‌ها روی آورد.
کد خبر: ۸۴۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 26 April 2020

آموزش خانه به خانه، انتخاب معلم مدرسه استثنایی گلستان در شرایط کرونایی

تعطیلی مدارس به سبب شیوع بیماری کرونا سبب شد تا معلم مدرسه استثنایی آزادشهر در استان گلستان برای جبران عقب‌ماندگی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه و فاقد گوشی هوشمند خود، به آموزش خانه به خانه آن‌ها روی آورد.

آمنه کوهستانی معلم آزادشهری پایه اول آموزشگاه استثنایی امید این شهر پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس نتوانست دوری دانش آموزان خود را تحمل کند و در حالی‌که توصیه های بهداشتی مردم را به خانه‌نشینی و قرنطینه اختیاری تشویق می کرد، احتمال ابتلا به این بیماری را به جان خرید و برای برقراری عدالت آموزشی، کلاس درس را به خانه دانش آموزانش برد.

وی که سال ۹۸ به صورت حق التدریسی در آموزش و پرورش مشغول خدمت شده در پایه اول مدرسه استثنایی دارای ۶ دانش آموز پسر و ۲ شاگرد دختر است که به گفته وی از مجموع این ۸ دانش آموز، ۲ نفر امکان استفاده از گوشی هوشمند والدین خود را دارند، ۳ نفر گوشی ساده دارند و در خانه بقیه خبری از تلفن همراه نیست.

کوهستانی ادامه داد: پس از آنکه تدریس و تکالیف ۲ دانش آموز دارای گوشی هوشمند را در نرم افزار شاد مشخص کردم به صوررت تلفنی به سراغ دانش آموزان دارای گوشی ساده می روم تا تکالیف و دروس لازم را از طریق تماس تلفنی به آنها آموزش دهم و سپس راهی خانه دانش آموزان فاقد تلفن همراه می شوم.

وی ادامه داد: دانش آموزانم در روستاهای قزلجه، جلال آباد و سازمان یزدانی مرزبان زندگی می کنند و به همراه همسرم و با رعایت پروتکل های بهداشتی به خانه آن ها می روم و تدریس می کنم.

وی با اشاره به تنگنای شدید اقتصادی تعدادی از این دانش آموزان از خیران و افرادی دارای تمکن مالی خواست برای خرید و تحویل گوشی به این سه دانش آموز استثنایی پیشقدم شوند.

این معلم آزادشهری ادامه داد: به دلیل محدود بودن فضای خانه برخی دانش آموزان و برای تمرکز کامل آن ها مجبورم برخی مواقع کار تدریس را در داخل خودرو انجام دهم.

 آموزش خانه به خانه، انتخاب معلم مدرسه استثنایی گلستان در شرایط کرونایی

وی گفت : در هرنوبت که به منازل دانش آموزانم می روند به اندازه ای که سایر دانش آموزان از نرم افزار شاد استفاده می کنند با آن ها تمرین کرده و درس می دهم تا عدالت آموزشی را برای این شاگردان اجرا کنم.

گلستان دارای ۳۰ مرکز آموزشی دولتی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استثنایی است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در ٢٤ ساعت گذشته هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شد و تعداد مجموع بیماران کرونایی به ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

ویروس کرونا نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی مصادف با آذر و دی سال ۱۳۹۸ در ووهان چین شناسایی شد و با سرایت به بیشتر نقاط دنیا سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند؛ اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۹۷ هزار و ۲۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار