کد خبر: ۸۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 23 August 2015


رئیس سازمان نظام پزشکی آستارا با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت نتایج بسیار خوبی در حوزه سلامت به همراه داشت، گفت: به اعتقاد پزشکان مشکلاتی نیز به‌ ویژه در شهرهای کوچک در نحوه اجرای این طرح مشاهده می‌شود.
خبرگزاری فارس: نتایج اجرای طرح نظام سلامت خوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، رضا کیان‌مهر ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پزشک با تبریک روز پزشک و قدردانی از تلاش صادقانه پزشکان این شهرستان، اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور که با تدبیر و پیگیری وزیر بهداشت و درمان و حمایت دولت تدبیر و امید شکل گرفت انقلابی در حوزه سلامت کشور بود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به اعتقاد مردم بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را برطرف کرد، افزود: با وجود اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت نتایج بسیار خوبی در حوزه سلامت به همراه داشت اما به اعتقاد پزشکان مشکلاتی نیز به‌ ویژه در شهرهای کوچک در نحوه اجرای این طرح مشاهده می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌پزشکی آستارا با اشاره به اینکه منابع مالی لازم برای اجرای طرح نظام سلامت از سوی مجلس شورای اسلامی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در این راستا تعرفه‌گذاری نسبی خدمات سلامت از طریق تدوین کتاب جامع طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته در حالی که تا پیش از این تعرفه‌ها نه تنها واقعی و به‌روز نبود بلکه با تأخیر چندین ماهه پرداخت می‌شد.

وی با برشمردن برخی مشکلات در اجرای طرح نظام سلامت توسط وزیر بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: برای ادامه هدفمند اجرای طرح تحول نظام سلامت باید دولت منابع پایدار را برای اجرای این طرح تعریف کند بنابراین اعتبارات باید مستمر و کافی باشد.

کیان‌مهر با تصریح بر اینکه اگر جامعه پزشکی از اجرای طرح نظام سلامت ناراضی باشد این طرح با چالش‌هایی مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت بهداشت و درمان و دولت تدبیر و امید با ارائه خدمات تشویقی و حمایتی از پزشکان، این عزیزان برای حضور در مناطق محروم میل و رغبت نشان دهند.

وی با بیان اینکه همکاری متقابل دولت و متولیان امر در اجرای طرح تحول نظام سلامت می‌تواند مسیر توسعه این حوزه را فراهم آورد، گفت: امیدواریم به‌ زودی با حمایت‌های دولت در حوزه سلامت به جایگاه والا و فاخر که در شأن و منزلت جامعه پزشکی است، برسیم.

امام جمعه آستارا نیز در ادامه مراسم مذکور با تبریک روز پزشک و قدردانی از خدمات خالصانه پزشکان این شهرستان اظهار کرد: خدمات شبانه‌روزی پزشکانی که با قصد رضای خدا به مردم انجام می‌دهند نوعی عبادت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا با اشاره به اینکه گاهی بی‌انصافی‌هایی در اظهارنظر به عملکرد پزشکان صورت می‌گیرد، بر لزوم رعایت اخلاق و نگاه صادقانه به خدمت پزشکان توسط منتقدان را مورد تاکید قرار داد.

وی حضور پزشکان آستارا در مناسبت‌های مختلف از جمله در مناطق محروم برای ویزیت رایگان را همواره پیشگام خواند و یادآور شد: امیدواریم وزارت بهداشت و درمان و دولت در راستای برطرف شدن مشکلات جامعه پزشکی از هیچ تلاشی دریغ نکند و با نگاه ویژه به این جامعه فرهیخته نگاه کند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور امام جمعه، فرماندار، فرمانده انتظامی، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان این شهرستان حضور داشتند.

در پایان این مراسم با حضور پرشور و حداکثری جامعه پزشکی شهرستان در هتل اسپیناس آستارا هدایایی از سوی سازمان نظام پزشکی این شهرستان به پزشکان نمونه آن اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار