کد خبر: ۸۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 23 August 2015

رشت - ایرنا - سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان گفت: هنرمندان نقش مهمی در انتقال مفاهیم و پیام های مختلف در توسعه جامعه دارند و باید از ظرفیت آنان در بخش های مختلف بویژه توسعه گردشگری ساحلی استفاده کرد.
[ضرورت بهره گیری از ظرفیت هنرمندان در توسعه گردشگری ساحلی]

به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز یکشنبه در جشنواره مجسمه های شنی در سالن مجتمع فرهنگی و هنری بندرکیاشهر افزود: برگزاری جشنواره های سازمان فرهنگی و هنری، نقش مهمی در انتقال مفاهیم گردشگری، ایجاد جاذبه های گردشگری و در نهایت توسعه گردشگری دارد.
وی اظهار داشت: استان گیلان برخوردار از ظرفیت های بالقوه بسیاری در حوزه گردشگری بویژه سواحل است که برای معرفی این جاذبه ها و ظرفیت های آن، نیازمند برقراری ارتباط بهتر با مردم هستیم و هنرمندان می توانند نقش محوری در این زمینه داشته باشند.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری علاوه بر انتقال مفاهیم فرهنگی و سرگرمی گردشگران، موجب ایجاد فرصتی برای درخشش هنرمندان و همچنین مهارت آموزی در رشته های مختلف هنری می شود که این مهم، سهم بسزایی در تحرکات اجتماعی بویژه نشاط اجتماعی دارد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان گیلان یادآور شد: توسعه اقتصادی بر محور دریا و سواحل استان از دیگر مزایایی است که می توان با بهره مندی از حضور هنرمندان در استان از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه دولت برنامه ریزی های مختلفی برای ساماندهی سواحل و ایجاد فرصت های بهتر از این موهبت الهی دارد، گفت: در استان گیلان تلاش شده تا با محور قراردادن برنامه های اجتماعی و فرهنگی، از این موهبت های الهی بهره برداری مناسب شود.
رنجکش افزایش تعداد طرح های سالم سازی از 18 طرح در سال 92 به 40 طرح با 80 شناگاه برای خواهران و برادران طی امسال و نیز تجهیز امکانات این طرح ها در کنار استقرار نیروهای امداد و نجات در مناطق خطرآفرین و توسعه برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی در سواحل استان را از مهمترین اقداماتی ذکر کرد که در این مدت در گیلان به اجرا گذاشته شده است.
جشنواره مجسمه های شنی در ساحل دریای بخش بندرکیاشهر ، 24 هنرمند مجسمه ساز از استان های گیلان، تهران ، اصفهان ، البرز و هرمزگان شرکت داشتند.
در طول برگزاری این جشنواره که بصورت گروه های دو نفره برگزار شد؛ تعداد 12 مجسمه ساخته شد.
بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده و حدود 36 کیلومتر نوار ساحلی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار