رئیس قوه قضائیه در کرج:
رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان نظام اسلامی باید مجری عدالت اداری و مبارزه با فساد اداری باشند.
کد خبر: ۸۱۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 02 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس قوه قضائیه در سفر استانی  خود به البرز در نشست شورای اداری استان گفت: اجرای عدالت اداری و مبارزه بی امان با فساد اداری در دستور کار قوه قضائیه است.

رئیس قوه قضائیه مبارزه بی امان با فساد اداری را  از وظایف اصلی مسئولان نظام اسلامی دانست و گفت: زیبنده نیست مردم با فساد اداری درگیر باشند، مردم توقع یک نظام اداری کارآمد را از ما دارند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: نظام اداری کارآمد باید گره گشای زندگی مردم باشد آنها باید شاهد مجریان عادل باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید اجازه دور زدن و نقض قانون را به کسی بدهند، گفت: محصول نظام اداری کارآمد، افزایش اعتماد مردم به نظام خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: محصول نظام اداری کارآمد افزایش امنیت در کشور است و از مؤلفه‌های مهم امنیت ملی ما حضور مردم متدین در صحنه است، چه چیز این حضور را قوی‌تر می‌کند، پاسخ نظام اداری کارآمد است.

او درادامه با اشاره به بصیرت مردم و جوانان گفت: تجربه  چهل سال انقلاب  نشان داده که مردم در همه صحنه ها حضوری مقتدر داشته اند و   بصیرت و ایستادگی‌ نسل چهارم امروز از نسل اول انقلاب کمتر نیست .

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران اسلامی با بصیرت است، گفت: مردم اخلاص دارند، نسل چهارم و پنجم عزت آفرینی می‌کنند و نسبت به سرنوشت کشور مسئولیت پذیر هستند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری با تاکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند مردم را ناامید کند، گفت: دشمن خودش ناامید شده است، بیانات مقتدرانه رهبری نسبت به آمریکا و قدرت‌های بزرگ را شنیدیم، رهبری با اقتداری مثال زدنی از جایگاه نظام اسلامی دفاع کردند و خطاب به آنها فرمودند؛ مگر شما می‌توانید نسبت به این کشور و داشته‌های این کشور تعرض کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درادامه گفت: در بخش  صنعت ،کشاورزی، علم‌ و فن آوری کارهای دانش بنیان قدم های بزرگی  برداشته شده است و با گذشت این سالها با این پیشرفت نباید  شاهد گله مندی مردم از بی عدالتی ها و کم کاری در رسیدگی ها  باشیم .

رئیس قوه قضائیه گفت:مردم مطالبات  به حقی دارندو  همه ما اعم از مسئولان و مدیران در همه سطوح موظف هستند  به امور مردم رسیدگی کنند  و باید مدیران در اجرای قانون برای رسیدگی به مشکلات مردم  با  زد و بند و کار های غیر قانونی و رشوه  برخورد کنند .

او در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره  به فرمایش  مقام معظم رهبری  و نامگذاری  سال  به نام  رونق تولید گفت: قانون بهبود فضای کسب و کار  اجرا  و موانع تولید در آن بررسی  شود چرا که فرمایش مقام معظم رهبری در بخش رونق تولید  منشور کاملی  برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار است .

رئیس قوه قضائیه گفت: از تولید کننده ای که افزایش ظرفیت تولید دارد  و تحریم ها را دور میزندباید حمایت کرد  چرا که اینها سربازان مقابله با دشمن هستند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به  مسائل بانکی گفت: دادن تسهیلات به تولید کننده نه  به دلالان باید از اولویت کار بانک ها باشد و  اصلاح نظام بانکی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است  که باید به آن توجه شود .

رئیسی افزود:برخی می گویند  افزایش نقدینگی در کشور نگران کننده است اما اگر این افزایش   به طرف تولید و تولید کننده سوق داده شود  دغدغه ها تبدیل به رفع نگرانی و رونق تولید می شود.

او  درادامه با اشاره به اجرای عدالت در کشور گفت: مردم باید احساس کنند که عدالت درحال اجراست و احساس کنند که  فساد و روابط نا سالم در نظام اداری پایین آمده و  در برخورد با مفاسد  پارتی و رابطه نقشی ندارد .

رئیسی در ادامه  به کاربری های غیر قانونی  نیز اشاره کرد و گفت: با  افراد  متخلف باید برخورد شود و  در بخش کشاورزی و مزروعی نباید تغییر کاربری  اراضی انجام شود ،همچنین  وضعیت چاه های غیر مجاز را نیز  باید وزارت نیرو ساماندهی و  وضعیتش را مشخص کند چرا که  این ها  منابع ملی و ذخایر کشور هستند.

رئیس قوه قضائیه  با اشاره به زندان ها گفت:در همه شهرهایی که زندان‌ها درون شهر هستند  شهرداری ها و مسولان استانی تلاش بکنند که ما زندان ها را به خارج از شهر انتقال دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار