معاون فرماندار آستانه اشرفیه:
به منظور اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان نیاز است تا نسبت به آماده سازی اقامتگاه های موقت ، مدارس، جایگاه های نصب چادرهای مسافرتی برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷ 25 February 2015
رضا کحالی روز چهارشنبه در ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز اظهار داشت: ایام تعطیلات نوروز فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم توانمندی های بخش گردشگری منطقه خود را هر چه بهتر برای گردشگران و میهمانان به نمایش بگذاریم.

وی همچنین با بیان اینکه تمامی ادارات و نهادهای شهرستان باید مقدمات لازم را جهت استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم کنند، یادآور شد: به منظور اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان نیاز است تا نسبت به آماده سازی اقامتگاه های موقت ، مدارس، جایگاه های نصب چادرهای مسافرتی برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی در ادامه از آستانه اشرفیه به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری استان گیلان یاد کرد و افزود: وجود جاذبه های مختلف گردشگری در این شهرستان موجب شده تا این منطقه همواره مورد توجه مسافران و گردشگران قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: وجود بارگاه ملکوتی حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه موجب شده تا این منطقه از جایگاه ویژه ای در جهت جذب گردشگران استان گیلان برخوردار باشد.

وی با اشاره به مسائل ترافیکی شهرستان گفت: استفاده مناسب از پارکینک های موجود، جلوگیری از سد معبر، جانمایی و استقرار مناسب دکه های سیار کنار معابر ، نظارت ویژه در خصوص تردد وسایط نقلیه می تواند در رفع مشکلات ترافیکی شهرستان موثر باشد.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ محیط زیست اظهار داشت: در برنامه ریزی های ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باید در اولویت کارها قرار بگیرد.

کحالی تصریح کرد: به این منظور همایشی نیز با هدف حفظ محیط زیست سالم در روزهای پایانی سال برای پاکیزه کردن معابر مختلف سطح شهرستان برگزار می شود.

در ادامه این نشست که در فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار شد ، بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه، رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، نمایندگان شهردارهای آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر ، روسای آموزش و پرورش ، مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی به بیان برنامه های و فعالیت های پیش بینی شده ایام نوروز پرداختند.

گفتنی است؛ شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن مناطق مختلف گردشگری، تفریحی و مذهبی همواره یکی از مناطق مهم گردشگری گیلان به شمار می رود.

حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) و 50 بقعه متبرکه ، پارک ساحلی آستانه اشرفیه ، آرامگاه دکتر محمد معین، سواحل زیبای رودخانه سفید رود، 36 کیلومتر سواحل دریائی بندرکیاشهر ، اسکله ، پارکهای جنگلی و ساحلی بندرکیاشهر ، پل چوبی ، اسکله ،پارک ملی بوجاق و ...از مهمترین جاذبه های گردشگری، تفریحی و مذهبی این شهرستان به شمار می رود.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار