گمرک بندر کوهستک در شهرستان سیریک پس از 36 سال رسماً بازگشایی و مجددا آغاز به کار کرد که با فعال شدن این گمرک، تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تبادل کالا با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان و امارات عربی متحده انجام می شود.
کد خبر: ۸۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 05 August 2015
به گزارش تابناک، ابراهیم ایدنی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه علاوه بر توسعه فعالیت های اقتصادی در این بنادر، اجرای طرح های توسعه ای نیز مد نظر می باشد، گفت: لایروبی حوضچه بندر جاسک شروع شده که ظرف چندماه آینده به پایان می رسد و در بندر سیریک نیز عملیات اجرایی احداث دو پست اسکله جدید طی چند ماه آینده آغاز می شود.
 
وی با اشاره به توسعه بندر تاریخی تیاب، اظهار کرد: با انجام مطالعات در حال شناسایی بندر جدیدی با پسکرانه و مسیر دسترسی مناسب در این منطقه،  لایروبی حوضچه  و دهانه خور پس از پایان بادهای موسمی آغاز خواهد شد تا یکی از مطالبات مهم مردمی منطقه شرق هرمزگان محقق شود.
 
ایدنی ظرفیت تخلیه و بارگیری محموله های تجاری در سه بندر اصلی شرق استان را حدود 400 هزار تن اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح های توسعه، ظرفیت بنادر جاسک، سیریک و تیاب به یک میلیون تن در سال افزایش می یابد.
 
وی تصریح کرد: در بنادر کوهستک و کرگان از توابع شهرستان میناب که در آن بازارچه مرزی گمرکی وجود دارد، انجام وظایف حاکمیتی و همکاری با دستگاهها برای تردد و جابجایی شناورها در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی قرار دارد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: در حال حاضر 80 درصد لنج های تجاری مسیرهای دریایی شرق استان فعال هستند و مراودات تجاری با گشایش تعاملات با کشورهای خلیج فارس بیشتر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار