مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:
باید تمرکز خود را به این سمت سوق دهیم که علاوه بر توسعه اقتصادی بایستی در حوزه اجتماعی و فرهنگی اثر گذاری جدی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵ 25 February 2015
 یونس رنجکش روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان رودسر با بیان اینکه استان گیلان و شهرستان رودسر از ظرفیت های بزرگی در حوزه گردشگری برخوردار است، گفت: باید با تامین امکانات مناسب و فرصت سازی در هر شهرستان زمینه جذب و حضور گردشگران را بیشتر فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این دو مولفه از یکسو شرایط را برای بهره مندی مسافر و گردشگر از طبیعت بکر فراهم می کند و دیگر اینکه اثر بخشی فراوانی در حوزه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های کنونی برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم نوع نگاه و نگرش را در این زمینه بسیار مهم خواند و اظهار کرد: معتقدم به هر میزان خدمات بیشتر ارائه شود به تبع آن میزان جذب گردشگر نیز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: باید تمرکز خود را به این سمت سوق دهیم که علاوه بر توسعه اقتصادی بایستی در حوزه اجتماعی و فرهنگی اثر گذاری جدی داشته باشیم.

رنجکش تاکید کرد: اگر نتوانیم برنامه ریزی مناسب در حوزه گردشگری داشته باشیم خروجی آن به روند توسعه گردشگری و همچنین از لحاظ فرهنگی چالش های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته برغم اینکه در ستاد ساماندهی سواحل بودجه و اعتبار لازم نداشتیم، بیان داشت: با این روند خوشبختانه یک اتفاق خوب و تاثیرگذار بوقوع پیوست و آن این بود که همه مدیران در این مبحث پای کار آمدند و از ظرفیت سواحل به خوبی استفاده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد چهار برابری گردشگر در سال گذشته در استان اشاره و با بیان اینکه در سه ماه تابستان سال گذشته 6میلیون گردشگر در استان داشتیم، افزود: این میزان در تابستان امسال به 25میلیون گردشگر معادل چهار برابر رشد داشت و این نشان می دهد از ظرفیت استان به خوبی بهره گیری شده است.

رنجکش به یکی دیگر از مولفه های مهم و اثر بخش در حوزه گردشگری بحث رفتار مناسب و درخور شان اشاره و بیان داشت: ما نیازمند برخورد مناسب با گردشگر هستیم و این برخورد مناسب و سازنده می تواند به جذب مسافر در منطقه و به دنبال آن توسعه اقتصادی کمک شایانی نماید.

وی همچنین به اختصاص 26میلیارد تومان اعتبار سال گذشته برای ساماندهی سواحل شمالی کشور اشاره و گفت: از این میزان پنج میلیارد تومان آن به گیلان اختصاص یافت ضمن اینکه ما در بحث ستاد ساماندهی سواحل در سال گذشته 800میلیون تومان برای ناجیان غریق در استان هزینه کردیم که این رقم امسال به بیش از 10میلیارد تومان رسید.

وی در پایان شهرستان رودسر را پیشانی استان گیلان خواند و افزود: با توجه به اینکه مسافران از این سمت به مرکز استان سفر می کنند نوع نگاه و نگرش به کل استان اعم از رفتار مثبت و منفی از این شهرستان تاثیرگذار است؛ بنابراین اگر رفتار درست و سازنده باشد برای گردشگر دلنشن و در ادامه منافع کل استان در آن تامین خواهد شد.

شهرستان رودسر با بیش از146هزار نفر جمعیت در شرق مرکز گیلان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار