مدیر عامل سازمان منطقه تجاری صنعتی ارس برضرورت حضور پررنگ بانک توسعه تعاون در این منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 20 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، محسن خادم عرب باغی امروز در دیدار با مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی گفت: این سازمان آمادگی دارد تا در مسیر ایجاد و راه اندازی واحد بانک توسعه تعاون نهایت همکاری را انجام دهد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش تعاون در کشور اذعان داشت: اگر فرهنگ تعاون در کشور اقتصاد ما به خوبی نهادینه شود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می شود.

این گزارش حاکی است، غفور اصغر رضایی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی نیز در این دیدار بر تمایل این بانک جهت حضور تاثیر گذار در منطقه آزاد ارس تاکید کرد.

وی گفت: با وجود اینکه هنوز بانک توسعه تعاون در منطقه آزاد ارس شعبه یا واحدی ندارد ولی از طریق شعبه هادیشهر خدمات ارزنده ای به برخی واحدهای صنعتی منطقه داده است.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی فعالیت های سازمان منطقه آزاد ارس و در کنار آن توان بانکی بانک توسعه تعاون در کشور؛ همچنین توجه جنابعالی به مقوله تعاون امیدواریم در آینده نزدیک زمینه ایجاد و راه اندازی واحد مستقل در ارس را فراهم کنیم.

این گزارش می افزاید، منطقه آزاد ارس در شمال غرب ايران در نقطه صفر مرزي در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربايجان و جمهوري خودمختار نخجوان استقرار يافته است.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ 7/4/1384 محدوده منطقه آزاد ارس شامل 9700 هکتار از اراضی منطقه می شد که براساس مصوبه جدید این هیات محترم در 14/9/1387 , محدوده این منطقه به 51 هزار هکتار شامل بخش هايي از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین افزایش یافت .

این محدوده ابلاغی در بخش متصل، محدوده اصلی را از 9700 هکتار به 20500 هکتار افزایش داده است و در 3 بخش منفصل نیز قسمتی از شهرستان كليبر به وسعت 24 هزار هكتار (موسوم به قلي بيگ لو) و اراضي اطراف سد خدآفرين به وسعت 6100 هكتار و محدوده گمرك نوردوز ( مرز ایران با ارمنستان) به وسعت 240 هكتار جمعاً به وسعت 51000 هكتار كل محدوده منطقه آزاد ارس را تشكيل مي دهد.

پس از پایان این نشست مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه ای فی مابین زمینه های همکاری بانک توسعه تعاون و سازمان منطقه آزاد ارس بیش از پیش فراهم شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :