امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دولت تاکنون طی سه مرحله تعهداتش را نسبت به برجام کم کرده، گفت: دولت در برداشتن گام چهارم تردید نکرده و آن را محکم بردارد.
کد خبر: ۷۹۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 01 November 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به نزدیکی به ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) افزود: در این ایام باید نسبت به تحلیل شرایط فعلی شیعیان جدیت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسئله انتظار ظهور امام زمان(عج) و اینکه در زمان غیبت باید چکار کنیم از جمله مسائل مهم چند دهه اخیر و نقطه اختلاف دو جریان به ظاهر مسلمان و متدین است، کسانی که به بهانه انتظار می گویند دستتان را روی دست بگذارید تا آقا خودشان بیایند و کسان دیگری که مکتب انتظار را مکتب خدمت کردن به مومنان و انقلابی گری می دانند تا زمینه ظهور فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: از این دو دیدگاه یکی می شود اسلام آمریکایی و انگلیسی که آنها دارند کاری می کنند که به بهانه انتظار مسلمانان ساکت باشند و منابع مسلمانان را ببرند و از طرف دیگر اسلام ناب محمدی (ص) است که اسلام مبارزه به ظلم و فریادگر عدالت محسوب می شود که هر دوی این دو اسلام باید مورد توجه و تحلیل قرار گیرد.

وی گفت: باید بیاندیشم که زمانی که امام زمانمان غائب شد چه وظیفه ای داریم و چه کارهایی باید انجام دهیم.

آیت الله دژکام با تاکید بر لزوم مبارزه با فقر در این مسیر، گفت: این حرکت را سپاه سربلند پاسداران انقلاب اسلامی شروع کرده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی قبل از اینکه بخواهد نوبت به سپاه برسد باید تلاش خودشان را کرده باشند. مبادا کوتاهی و بی فکری یک مسئول مردم را خسته و ناراحت کند.

وی گفت: این جایگاه و سمت ها یک امتحان است که امام زمان(عج) از همه می گیرد، امتحانی که چقدر می خواهیم به مردم خدمت کنیم و باری از دوششان برداشته شود.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام نیز گفت: در طول سال گذشته شاهد بودیم که به خاطر خروج آمریکا از برجام و ناتوانی اروپایی ها از وفای به عهدشان ، سه مرتبه تعهداتمان را کاهش دادیم از طرفی در صورتیکه طرف مقابل به تعهداتشان پیابند نبود طبق معاهده برجام حق اجرای آن کارهایی که قول دادیم فعلا انجام ندهیم را داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: هفته آینده پایان دو ماهه سومی است که فرصت داده بودیم که در این صورت باید گام چهارم برداشته شود.

آیت الله دژکام بیان کرد: ملت به مدیران می گویند در مسیر عزت و سربلندی ایران در این حوزه به هیج وجهه تردید نکنید و حتما گام چهارم برجام را محکم بردارید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار